Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

God afton!

Har försökt fyra gånger efter varandra att installera programmet Clean/Plus version 5.0 från Steinberg, Pinnacle Systems. På skivan finns även användbara Wavelab Lite och CD Label Editor och jag bockade för alla tre (=default). Det som händer är att installationsprogrammet till slut inte svarar. Det stannar hela tiden vid ett och samma ställe! Det hakar upp sig genom att stanna av efter ett tag där det står:

Copying file:

C:\WINDOWS\Fonts\Absalom_.ttf

Jag har provat att inaktivera McAfee antivirus, stänga av internetprogrammet och tagit ur bredbandsmodemet, men det hjälpte inte.

Vad betyder detta? Kan laptopen inte hantera en fil med ett hebreiskt teckensnitt? Kan skivan vara skadad? Konflikt med dator eller andra program?

Kan det vara en inställningssak i Windows XP Pro? Nåt i mitt McAfee som ska ändras? Minns att jag var tvungen att inaktivera McAfee när jag installerade Word.

Men jag provade med det en gång faktiskt, men... det finns en lista till i McAfee där man kan avbocka andra prylar också.

Det står bara och stampar på samma ställe hur länge som helst där till slut och klickar man då på Cancel-rutan står det att programmet inte svarar bara.

Denna cd (som köptes hos 4Sound 2005 och som började tillverkas 2003) finns fortfarande till salu, såg att nån butik hade det för 265 kr.

Men det är ju inte säkert att det är skivan det är fel på. Det var nämligen exakt samma sak när jag skulle installera det första gången på denna

dator, i maj 2009. På tredje försöket fungerade det den gången. Konflikt nånstans?

Både Clean och Wavelab Lite passar mig perfekt. Läste nånstans att filer mastrade i Wavelab Lite inte kan öppnas i Wavelab Essential 6. Kan det stämma?

Precis på samma sätt som det verkar vara problem att öppna Cubase LE-projekt i Cubase Essential 4.

[Laptop Win XP Pro, 4 GB Ram]

😄

cacao//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat (redigerat)

Läste om en kille som hade problem med mail till folk om han skrivit dem i Absalom. Han skrev att de såg ut som grekiska hos mottagaren, men att han själv inte skrivit in dem så. Que?

Jag lyckades sent omsider installera Wavelab Lite och Label Editor. Åtminstone det förstnämnda har jag nytta av.

Men Clean är ju huvudprogrammet s.a.s. Vore kul om det gick att använda för brustvätt. Det var pedagogiskt och innehöll annat vettigt också. Schyssta reverb,

mp3-omvandlingar, surroundeffekter m.m.

Vad finns det annars för andra brustvättprogram??

Inte säker på att ett nytt ex av Clean skulle hjälpa.

Skulle det hjälpa om jag först hämtade hem den där fonten Absalom nånstans ifrån på Nätet?

//:debatt

Redigerat av debatt
Postat

Varje gång jag ska stänga av min dator och försökt installera Clean 5.0 från Steinberg så står det i två rutor:

Ruta 1:

WOWEXE. körs. Välj Avsluta för att avsluta programmet och allt som inte sparats går förlorat och välj Avbryt för att avbryta och återgå.

Avsluta Avbryt

Ruta 2 därefter:

Systemfel.

Begäran om att avsluta 16-bitars-programmet har inte utförts inom timeout-tiden. Undersystemet Windows 16 kan vara instabilt. Välj OK om du vill avsluta undersystemet Win 16 eller Avbryt om du villlåta det fortsätta köra. OK Avbryt

Väljer alltid Avsluta resp OK.

Vad innebär systemfelet?

Postat

Ok, tack Gilbert!! Uppskattat verkligen.

Det verkar alltså inte vara ett virus eller liknande, utan det beror på att programmet är gammalt. Tipset var att ändra i Registret.

Njaa... köper nog hellre ett annat program då.

Tror faktiskt att det fortfarande är den versionen som säljs ute dessutom (Steinberg Clean/Plus version 5 Pinnacle).

Nu lutar det åt MagiX Cleaning Lab 15 Deluxe.

🙁

Postat

Det var flera år sedan som Pinnacle ägde Steinberg, så jag tvivlar på att det fortfarande säljs. Jag skulle misstänka att det var ett Pinnacle-program och att eventuell support och uppdateringar därför får sökas hos Pinnacle...

Postat (redigerat)
Det var flera år sedan som Pinnacle ägde Steinberg, så jag tvivlar på att det fortfarande säljs. Jag skulle misstänka att det var ett Pinnacle-program och att eventuell support och uppdateringar därför får sökas hos Pinnacle...

Nej då, jag har sett det i butikerna. Det förvånar mig också. Stöds av Win XP står det på boxen.

Jag kollade med en av dem och det fanns 10 kvar i lager då.

Men nu tror jag ju inte att det är skivan i sig (repa e.d.) som det är knas med.

Hittade inga uppdateringar för det på Nätet.

Installerade Wavelab Lite och Label Editor från samma cd dock, med vad det verkar utan problem.

Har dock andra problem med Wavelab Lite (Som jag ska söka om på Nätet och sedan ev göra en tråd om).

Det handlar om att låtar skapade i Cubase LE (1), men som ska öppnas i Cubase Ess 4 måste "väckas" först

för att kunna höras. Det sker genom att jag byter drivrutin från förinställda M-Audio till ASIO Duplex och tillbaka till M-Audio

på några sekunder. Om jag inte klickar så hörs ingenting, men gör så kan jag höra låtarna i Cubase Ess 4 som är skapade i Cubase LE (1)!

Därefter provade jag (sent igår natt) att göra en Audio Mixdown i Cubase Ess 4 av ett sånt stycke ursprungligen skapat i Cubase LE (1).

Efter gjorda inställningar av format, bits etc så tickade stapeln på som det alltid brukade göra, som jag minns det, och sedan

skulle jag öppna den skapade Audio Mixdownskapade filen i Wavelab Lite (programmet jag installerade från cd-n alltså, nämnd ovan).

Men när jag gör det, så finns inga vågformer och inget hörs ju då naturligtvis!! Filen startar inte heller automatiskt, vilket sker

när jag öppnar andra filer skapade i Cubase Ess 4 från början och Audio Mixdownade [dvs utan inblandning från Cubase LE (1)].

För ja.... det fungerar att spela upp sådana filer i det Wavelab Lite jag installerat från den nämnda cd-n.

🥰😲☺️😑😆

Redigerat av debatt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.