Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Ja nu är lite nya saker på gång ! en Strata och en Bas.

Stratan har fått ett lite rått stuk med svart grundfärg och kopparpearl stripes kromade mickkåpor och humbucker.

rattarne är ombyggda väntilhattar till bil i form av maltesekors. Alla mickar är wilkinson ,stall wilkinson, Halsen blir en räser men har inte fått den än och den får spretzler svarta låsbara stämmskruvar. Tror den blir kanon när den blir klar.

20100121386.jpg

20100121385.jpg

20100121387.jpg

Sedan har jag ett basprojekt på gång oxå som ser ut så här just nu är lite i valet och kvalet om jag ska lägga till lite gult oxå men jag vet inte =)=) , sedan blir det ett plexiglas p-skydd på den så att mönstret syns igenom , ja det var väl det men det dyker säkert upp nya ider under jobbets gång .

20100122393.jpg

Annons
Postat

Gitarren såg ju rätt frän ut. Var hittar man sådana customrattar förresten? Basen kan nog bli lätt fräck men jag är inte så förtjust i färgvalet dock men den lär ju stå ut i mängden! 😄

Postat
Gitarren såg ju rätt frän ut. Var hittar man sådana customrattar förresten? Basen kan nog bli lätt fräck men jag är inte så förtjust i färgvalet dock men den lär ju stå ut i mängden! 😎

Väntilhattar hittar du på meonomen =)= altså rattarna 😄 men dom måste ändras lite innan dom passar.

Precis det som är meningen att basen ska sticka ut i mengden ( Det är ett bestälningsjobb) är själv ingen favorit av skrikiga färger.

Postat
Väntilhattar hittar du på meonomen =)= altså rattarna 😄 men dom måste ändras lite innan dom passar.

Precis det som är meningen att basen ska sticka ut i mengden ( Det är ett bestälningsjobb) är själv ingen favorit av skrikiga färger.

Åhå! Så det är custom-custom så att säga då... ännu mer coolt då. Tycker det ser riktigt annorlund och kultigt ut!

Postat
Åhå! Så det är custom-custom så att säga då... ännu mer coolt då. Tycker det ser riktigt annorlund och kultigt ut!

ja man tager vad man hittar he he . blir lite mer personligt dåoch ingen har likadant, sedan är det jo kul att få mixtra och modifiera

saker och ting

Postat

Ja då kommer en liten oppdatering, det blir dom två färgerna har jag bestämmt så den biten är klar, har lekt lite med p-skyddet i dag och har kommit fram till det här med noter + att man ser färgerna under sås så får det bli, kanske inte alla som tycke om det men det är meningen att den skall vara udda 😏 .

20100125395.jpg

Postat

Håller med att stratan ser riktigt go ut, skön detalj med noter på plektrumskyddet på basen också 😏

Postat
Håller med att stratan ser riktigt go ut, skön detalj med noter på plektrumskyddet på basen också 🙂

Tack så mycket för dom orden 😏

Det är sånt som gör att jag fortsätter med det jag gör 😉

och skapar vidare .

Postat

Hej Igen

Ja nu börjar bitarna falla på plats, halsen är snart klar , skall bara klarlackas , sedan har guran fått sin lilla kromade tribal bakom stallet och en kromad väntilhatt till switchen.

Väntar bara på sadlen till halsen och den kommer väl i morgon . Ska bli kul att få höra hur den låter.

20100128401.jpg

20100128404.jpg

20100128403.jpg

20100128406.jpg

Postat

Hejsan!

jappdåvar väl det mästa klart så nu skall den till Högberg för sista momentet (injustering).Hoppas ni gillar slutresultatet.

dscf0139k.jpg

dscf0143q.jpg

dscf0149s.jpg

dscf0152x.jpg

dscf0145k.jpg

dscf0156c.jpg

dscf0147.jpg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.