Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

som topic lyder, går det att sortera pluggarna i logic? så jag kan ha mina nedladdade/köpta pluggar i andra "fack" än audio apps (eller vad det heter) / Tillverkare / plugg (t.ex. audio apps/audio damage/rough rider)

Vore ju rätt soft.

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det ska inte vara något som hindrar dig från att göra det. Själv kör jag med Cobajs men skapar egna mappar och slänger alla kompressorer i en mapp och EQ i en annan osv. Nu kan jag inget om Mac men prova som man gör där och skapa en mapp bara där vstpluggarna ligger och döp om den till de pluggar du vill ha där.

Redigerat av DieHard
Postat

Det låter ju jättebra Diehard, kan du beskriva lite mer hur du gör och hur det sedan syns i Cubase. Jag kör SX3

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Som jag skrev så skapar jag bara en mapp i vstmappen och döper den och sen är det bara att dra de pluggarna som du vill ha till den mappen. Har du skapat en mapp som heter kompressorer så är det bara klicka på den som insert eller send och sen ser du alla de kompressorer som du lagt där i och bara väljer. 😄 Om du har ett UAD-kort så blir det precis som det där alla deras pluggar ligger i mappen powered plugins. Allt blir så mycket enklare ha egna mappar och man hittar den man vill ha på en gång.

Redigerat av DieHard
Postat

Tack Diehard!!

Ska genast sortera upp min djungel

Mvh Micke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.