Jump to content
Annons

Gör en enkät i HTML


Anders F

Recommended Posts

Hejsan

Jag har fått i uppdrag av jobbet att göra en enkät. OBS! JAg kan inget om HTML, men har läst lite basics nu tack vare detta 😄 Jag har fått till själva fomen och allt, men submitknappen blir inte bra. Nu ligger den som action:mailto..... Vilket då resulterar i att datorn vill öppna ett mailprogram för att skicka. Finns det inget bättre sätt som är enkelt så det inte behöver gå genom något mailprogram, men ändå att det kommer till en mailadress?

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det går nog dessvärre inte att lösa med uteslutande HTML-kodning utan kräver tilläggsskript i t.ex. PHP, Perl och Python. Skriptspråken är dock något mer avancerade att svänga sig med än ren HTML, så hör med vänner och bekanta om de kan hjälpa dig med implementering. Det finns alltid någon i ens omgivning som fixar sådant där.

Jag rekommenderar varmt PHP: http://se2.php.net/manual/en/function.mail.php

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går nog dessvärre inte att lösa med uteslutande HTML-kodning utan kräver tilläggsskript i t.ex. PHP, Perl och Python. Skriptspråken är dock något mer avancerade att svänga sig med än ren HTML, så hör med vänner och bekanta om de kan hjälpa dig med implementering. Det finns alltid någon i ens omgivning som fixar sådant där.

Jag rekommenderar varmt PHP: http://se2.php.net/manual/en/function.mail.php

Tack för svaret Valle. F-n att just sista biten skulle bli så komplicerad 😄 Jag fattade inte mycket av det som stod på sidan du länkade till ): Men jag ska höra med lite vänner som har jobbat som hemsideprogrammerare en gång i tiden, annars har vi en lärare i webdesign på jobbet som kanske har lust att hjälpa till med just den lilla biten.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...