Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som sagt, av någon anledning funkar det inte att ha Amplitube Fender på två spår samtidigt. Det som händer när jag försöker detta är att allt blir jättesegt och det låter mycket konstigt av det jag spelat in. Har jag effekten på bara ett spår funkar det fint. Det som att det krockar på nåt sätt. Vad har jag gjort för fel? Använder mig av Cubase LE 4.

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Hmm har inte just Fender versionerna men aldrig haft det problemet. Funkar det med andra ampsims utan problem? Såsom t ex Amplitube? Eller andra överhuvudtaget? Är det en crackad version? Det är inte ett okänt problem att crackade pluggar har vissa problem. Har du kollat alla dina inställningar i din DAW och ljudkort?

Postat
Hmm har inte just Fender versionerna men aldrig haft det problemet. Funkar det med andra ampsims utan problem? Såsom t ex Amplitube? Eller andra överhuvudtaget? Är det en crackad version? Det är inte ett okänt problem att crackade pluggar har vissa problem. Har du kollat alla dina inställningar i din DAW och ljudkort?

Tack för svaret!

Har inte testat några andra simulatorer innan faktiskt. Programvaran är original, så det bör ju vara något som har med mina inställningar att göra.

Hur bör inställningarna se ut på ett ungefär? Har en FP10.

Sen vet ju inte jag om jag gjort rätt i Cubase. Har gjort en insert på spår 1 och valt A F. Sen har jag gjort samma sak på spår 2 och det är då det blir knas. Har det något med program (man kan ju välja program 0 eller program 1 osv i menyn) att göra. Har försökt ge det ena spåret program 0 och det andra spåret program 1 t ex.

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

hej!

jag hade också det problemet, men det var för min dator var en halvsunkig laptop och inte klarade särskilt mycket, dock kunde jag ha fler än 2 amplitube men så fort det blev 3 och lite andra pluggar så var det kört..

DieHard (oregistrerad)
Postat

Nä det ska bara vara att skapa ett audiospår och lägga på som insert. Och vill man vara lat kopierar man bara audiospåret så går det fortare med nästa spår. Har du för hög latens i ljudkortet? Två spår ska det gå utan problem att spela. Med fyra brukar det bli segt för mig. Och att det dessutom låter konstigt låter väldigt underligt.

Postat (redigerat)

Min polare har också en FP10 som strulade. Fixade det idag genom att uppdatera drivrutinerna/firmware - så det kanske kan vara nå't att prova.

Annars upplever jag att just amplitube Fender drar avsevärt mer CPU än de andra stärkarna i serien.

Redigerat av JohnRick
Postat

Tack för alla snabba svar!

Kan det vara datorn? Har en 2.4gHz med 3Gb RAM. XP home.

Ska kolla efter nya drivrutiner till FP10, då jag inte har den senaste. Ska ta och samla krafter och titta på det imorgon igen, så återkommer jag.

Tack igen!

DieHard (oregistrerad)
Postat

De senaste drivisarna ska man alltid se till att ha för att minska risken för strul.

Postat

Har uppdaterat drivrutinerna för FP10, men ingen skillnad... Allting segas fortfarande ner och låter skit om jag försöker lägga A F på ett nytt spår. Suck. Oerhört frustrerande kan ni tro. Vad kan jag försöka göra mer för att få det att funka?

Postat
Tack för alla snabba svar!

Kan det vara datorn? Har en 2.4gHz med 3Gb RAM. XP home.

Ska kolla efter nya drivrutiner till FP10, då jag inte har den senaste. Ska ta och samla krafter och titta på det imorgon igen, så återkommer jag.

Tack igen!

Jag tror det beror på att din dator är lite seg. 2.4Ghz säger inte så mycket, utan vad för modell det är berättar mer. Tex. celeron, dual core, sempron, o.s.v

Sen kanske du har massa andra program på i bakgrunden? Typ som hemska anti-virus program och så.

Postat
Jag tror det beror på att din dator är lite seg. 2.4Ghz säger inte så mycket, utan vad för modell det är berättar mer. Tex. celeron, dual core, sempron, o.s.v

Sen kanske du har massa andra program på i bakgrunden? Typ som hemska anti-virus program och så.

Hej!

Det är en Intel nånting, ingen dual core. Den har några år på nacken, det har den. Har AVG installerat på den, kanske ska testa att stänga ner det när jag håller på? Datorn är ju inte uppkopplad ens.

Det konstiga är att demon av samma program funkade fint, förvisso på en annan dator (Acer extensa 5230, XP Vista 32-bit, genuine intel cpu 575 @ 2.00ghz med 4gb ram) om det nu säger dig nåt. :-)

Datorer är långt ifrån min starka sida bör jag nog tillägga...

Postat

Gaahh... Ibland ångrar jag att jag någonsin började intressera mig för det här med inspelning. Inte nog med problemen jag beskrivit tidigare - Amplitube vill inte öppna presets:en man kan ladda ner från IK Multimedias hemsida heller.

Är det nån idé att köpa en ny processor till datorn? Har ett Asus P4SBX-X moderkort och i så fall skulle, som jag förstått det, den här processorn funka http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=66356&o=inkfrakt

Kommer saker och ting eventuellt funka bättre med en sådan eller ska jag satsa på att köpa en helt ny dator med dualcore?

Postat

En dual-core är nog att rekommendera i dagsläget ja. Många kör ju t om quad-core och har gjort så länge.

De flesta program kräver nära nog dubbla kärnor för att prestera bra. Visst kan man modda den dator du har annars.

Hur mkt utrymme har du kvar på HD? Hur snabb är denna? Har du stängt ner onödiga grejer såsom det interna ljudkortet, Wlan etc?

Defragmenterat HD? Plockat bort spywares o.d? Annars funkar som sagt alltid en nyare dator.

Postat

Om det råkar vara så att du vill ha samma inställning på effekten så vet du om att du bara behöver en instans av pluggen (och använder AUX:arna istället)?

Postat
Om det råkar vara så att du vill ha samma inställning på effekten så vet du om att du bara behöver en instans av pluggen (och använder AUX:arna istället)?

Hej!

Tanken är att jag ska ha ett spår med en inställning och ett spår med en annan inställning. Ska jag även då göra som du beskrev?

För när jag bara gör en insert på spår två och samtidigt har effekten på spår ett, då står CPU:n på 100% och allt blir segt/låser sig.

Ber om ursäkt om jag ställer korkade frågor om och om igen.

Postat
Hej!

Tanken är att jag ska ha ett spår med en inställning och ett spår med en annan inställning. Ska jag även då göra som du beskrev?

För när jag bara gör en insert på spår två och samtidigt har effekten på spår ett, då står CPU:n på 100% och allt blir segt/låser sig.

Ber om ursäkt om jag ställer korkade frågor om och om igen.

Om du vill ha olika inställningar på effekterna så måste du ha två stycken (men du kan givetvis fortfarande använda AUX:ar att skicka till dem men då en stärkarsimuleringsplug är mer av en "processor" så är nog insert det mest korrekta ändå (även om det inte spelar någon roll så länge man vet vad man sysslar med).

Postat
En dual-core är nog att rekommendera i dagsläget ja. Många kör ju t om quad-core och har gjort så länge.

De flesta program kräver nära nog dubbla kärnor för att prestera bra. Visst kan man modda den dator du har annars.

Hur mkt utrymme har du kvar på HD? Hur snabb är denna? Har du stängt ner onödiga grejer såsom det interna ljudkortet, Wlan etc?

Defragmenterat HD? Plockat bort spywares o.d? Annars funkar som sagt alltid en nyare dator.

Hej hej!

Har bara 80Gb hårddisk just nu, men ska köpa en ny när som helst. Vet dock inte hur snabb den gamla är, men den är åtminstone fem år gammal så... Interna ljudkortet har jag inte stängt av, det ska jag göra! Gjorde en nyinstallering av datorn innan jag la in alla program osv, för att få den fräsch. Men som du säger, en ny dator funkar alltid, men jag vill se hur långt jag kan nå med den gamla innan jag börjar kolla på ny. Snål som jag är. :-)

Postat
Om du vill ha olika inställningar på effekterna så måste du ha två stycken (men du kan givetvis fortfarande använda AUX:ar att skicka till dem men då en stärkarsimuleringsplug är mer av en "processor" så är nog insert det mest korrekta ändå (även om det inte spelar någon roll så länge man vet vad man sysslar med).

Tack för tipsen! Förhoppningsvis kommer jag åtminstone i framtiden veta vad jag sysslar med. 😳

• 2 veckor senare...
Postat

Efter att ha fått hjälp med att uppgradera datorn funkar allting numer perfekt! Ett stort tack till er som tog sig tid att komma med synpunkter och tips!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.