Mynameisanders Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Hej. Jag använder Steinberg Groove Agent. Jag undrar hur man får in de färdiggjorda beatsen som finns i programmet o kopiera dem till ett midi spår? Kan man se hur deras trumslag ligger i en drum map? Försökt allt känns de som. Tack på förhand.
Claes Holmerup Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Om du tittar på sidan 33 i din manual, så klarnar det snabbt. 😕
ViktorDenStore Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Här kan du ladda ner den, om du inte "hittar" den 😄 (högerklicka>spara som)
tryff Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 hmm..jag har studiocase och det står inget om det i manualen claes...varken på 33 eller annan 😛
Piccazzo Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Den funktionen fungerar endast i Cubase eller Nuendo har jag för mig ?
MusikMakaren Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 (redigerat) Klicka på Edit så att editeringsfönstret öppnas, klicka sedan på "setup-luckan", klicka över switchen "MIDI output", välj sedan GA som input till midispåret, tryck på record och spela in så länge du önskar. Passa på att dra lite i reglarna för att få med variationerna...stoppa när du har lust och du har ditt midi-spår som du sen kan editera, klippa och klistra... I GA:s manual finns en bild på hur de har lagt trumslagen, men jag vill minnas att drum-mapen inte avviker nämnvärt från GM standard...dvs Kick på C1 osv... Lycka till! /Jan Olof Redigerat 14 januari 2005 av jokron
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.