Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag använder Steinberg Groove Agent. Jag undrar hur man får in de färdiggjorda beatsen som finns i programmet o kopiera dem till ett midi spår? Kan man se hur deras trumslag ligger i en drum map? Försökt allt känns de som.

Tack på förhand.

Annons
Postat (redigerat)

Klicka på Edit så att editeringsfönstret öppnas, klicka sedan på "setup-luckan", klicka över switchen "MIDI output", välj sedan GA som input till midispåret, tryck på record och spela in så länge du önskar. Passa på att dra lite i reglarna för att få med variationerna...stoppa när du har lust och du har ditt midi-spår som du sen kan editera, klippa och klistra...

I GA:s manual finns en bild på hur de har lagt trumslagen, men jag vill minnas att drum-mapen inte avviker nämnvärt från GM standard...dvs Kick på C1 osv...

Lycka till!

/Jan Olof

Redigerat av jokron

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.