Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sonar 3 vägrar ge mig en analog metronom (han ger mig bara en midi-metronom som råkar höras i mitt keyboard varifrån jag spelar in). Hur ändrar man den till analog (tippar på det är något mycket enkelt).

Problematik #2: Det verkar som att Sonar automatiskt mixar ner ljudet lite automatiskt. Jag kan tydligt höra skildnad mellan det vanliga ljudet när det kommer ur högtalarna och det inspelade. Varför gör han så, han kan väll itne påstå att ett ljud skulle ha sämre kvalitet när man spelar upp det från en inspelnig eller när man spelar upp det utan en inspelning? 😆😉😄

Annons
Postat
Varför gör han så, han kan väll itne påstå att ett ljud skulle ha sämre kvalitet när man spelar upp det från en inspelnig eller när man spelar upp det utan en inspelning? 😆😉😄

Jo det kan man mycket väl påstå! Det beror på bitdjup och samplingsfrekvens vid inspelningen, dvs. hur grovt ljudinformationen "avrundas" när den spelas in.

Postat

Fast Creatives gratisvariant skulle klara av det felfritt (i så fall det bästa programmet för enspårsinspelningar)?

Skall jag alltså höja bitdjupet, då?

Postat (redigerat)

Någon som har koll på metronomgrejen? Jag kan bara välja mellan midi och "use pc speakers" och då hörs ett rytmiskt krafsande i datorns fläkt, men det var ju inte det jag ville ha. :S

LÖST: Jag är säker på att jag hade "no midi outputs" på förra datorn men allting tyder på att jag ändå hade metronomen spelande ifrån en av ljudkortets midiedevices.

Redigerat av Hemluth
Postat

Jag märkte att den tydligen automatiskt gick till midimetronome när man sat "no midi outputs", ja.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.