Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Kanske dumma frågor men frågar man inte får man inget veta 😄

Jag har precis beställt Ableton Live 8 från Thomann och jag längtar längtar längtar.

Saken är den att jag har en partitionering på min dator, hälften är installerat med windows 7 och andra halvan med snow leopard.

Min fråga är om jag måste ha två licenser för att kunna installera live i båda operativsystemen?

Tycker detta verkar onödigt och dyrt då det ju faktiskt är samma dator.

Registreras licensen till mitt moderkort eller hur funkar det hela?

Desamma gäller ju om jag skulle behöva formatera min dator, hur funkar det då?

Ha en underbar dag!

Nina

Annons
Postat

Jag skulle gissa att Live tolkar dina två partitioner som två olika datorer och att du måste använda båda licenserna för att det ska fungera. Formatera om datorn ska inte vara nåt problem - men eventuellt kanske du måste höra av dig till Ableton så att de nollställer dina auktoriseringar.

Postat

Du får ha licensen installerad på två datorer om de inte används samtidigt.

Så självklart kan du auktorisera Live från både OS X- och Windows-miljön och klara dig på en licens.

Postat

Perfekt!

Trodde bara man fick licens för en installation men då löser det sig, nu ska bara paketet komma också 😱

Tack!

Postat

Kul att du skaffar Live Nina:) Det har jag med gjort nyligen!

Du får en licens men du kan autentisiera två datorer med samma licens så i god tro att du inte kör Live från båda samtidigt.

Så det är inga problem att ha live både i bootcamp och osx. Skulle du vilja ta bort någon av autentisieringarna från datorn (te.x att du byter hårddisk, moderkort eller rentav dator) så är det bara att maila till ableton (unlock@ableton.com tror jag) så löser dom det.

//Emil

• 2 veckor senare...
Muncken87 (oregistrerad)
Postat

Ableton Live är super!! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.