Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Diehard kan betydligt bättre än så där... i alla fall om man utgår ifrån hans uttalanden om andras skapelser. 🙂

Du får gärna lägga upp en egen preset,. Kan ändra rubriken om du skulle vilja slänga upp för annan plugg än SD2.

MVH

Anders

Annons
Postat
hahaha 🙂 Vem har gjort det där?

Ge f-n i att klaga på folk som faktiskt bidrar och inte bara fyller tråd upp och ner med klagomål över andras skapelser.

De som lagt upp sina presets i denna tråd förtjänar att hyllas! Och den som tycker sig kunna göra något bättre (enligt sin egna subjektiva smak) är välkommen att lägga upp sina presets.

Cheers!

Postat (redigerat)

När vi ändå snackar trumplugg...

Om det inte är för offtopic så...

Här en mix på EZ drummer och miffo from hell.

Och samma trummor fast i en låt...

Edit: knas på länk

Redigerat av KillwithSkill
Postat

Har du en preset till det också? Släng gärna upp den också i så fall så lägger jag till den i första inlägget 😏

MVH

Anders

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Ge f-n i att klaga på folk som faktiskt bidrar och inte bara fyller tråd upp och ner med klagomål över andras skapelser.

De som lagt upp sina presets i denna tråd förtjänar att hyllas! Och den som tycker sig kunna göra något bättre (enligt sin egna subjektiva smak) är välkommen att lägga upp sina presets.

Cheers!

Ja du har rätt! Han försökte ju i alla fall. 😳

Postat (redigerat)

Satan vad bra det lät om låten..... blytungt!!

Mvh

Björn

Redigerat av Burnie
Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Underbart 😄 Hur skönt som helst ju...

3:06 låter skitcoolt när trummor och bas dominerar 😄

DieHard (oregistrerad)
Postat
Jag tycker virveln låter grymt bra!!

Mvh

Björn

Tack för det. 😏

DieHard (oregistrerad)
Postat

Aldrig hört någon få till EZ så jävla bra. Grymt jobb där. 😏

DieHard (oregistrerad)
Postat

Cheers!

+ Tummen upp här. 😏

Postat
Satan vad bra det lät om låten..... blytungt!!

Mvh

Björn

Underbart 🙂 Hur skönt som helst ju...

3:06 låter skitcoolt när trummor och bas dominerar 😄

Aldrig hört någon få till EZ så jävla bra. Grymt jobb där. 😄

E få tacke (inavelsvärmländska) 🙂

Har du en preset till det också? Släng gärna upp den också i så fall så lägger jag till den i första inlägget 🙂

MVH

Anders

Nu är det här INTE mixat i EZ. Utan utskickat på separata aux i Logic! Och jag har ingen preset från snålversionen av SD2.

Vilket får polletten att lossna! Tänkte inte på att det var en tråd om att mixa i själva pluggen. Och i det här fallet SD2.

Ber om ursäkt för det. blushing.gif

Pluggarna som jag använt är från UAD. Pultec och Cambridge. Tror det ligger nån Fairchild och spyr på nån bus från virveln. Reverb är Logics Spacedesigner. Och det är väl allt!

Postat
Nu är det här INTE mixat i EZ. Utan utskickat på separata aux i Logic! Och jag har ingen preset från snålversionen av SD2.

Vilket får polletten att lossna! Tänkte inte på att det var en tråd om att mixa i själva pluggen. Och i det här fallet SD2.

Pluggarna som jag använt är från UAD. Pultec och Cambridge. Tror det ligger nån Fairchild och spyr på nån bus från virveln. Reverb är Logics Spacedesigner. Och det är väl allt!

Inget att be om ursäkt för. Alltid kul att höra vad andra åstadkommer med sina pluggar 🥰 Tråden började för SD2, men jag inbjuder även presets för andra pluggar.

MVH

Anders

Postat

Om nu bara Layne Staley kunde återuppstå från de döda och lägga på lite sång på detta. Mycket bra! 😆

Postat (redigerat)
E få tacke (inavelsvärmländska) 😉

Nåväl, hur som helst så låter produktionen grymt, bra kranat KWS!!!

Mvh

Björn

Redigerat av Burnie
Postat
Bestämde mig ikväll för att lära mig mer om SD2. Så jag bestämde mig för att göra ett trumljud helt inuti pluggen.
Jag förstod först inte vad ni pratade om, och förstod inte vad SD2 hade med mix att göra. För mig är alltid SD2 synonymt med Sound Designer II, och eftersom Anders är Digidesign-användare var jag helt inställd på att tråden skulle handla om det. 😛

Men sedan förstod jag att det måste vara Storm Drum, inte sant? 🙂

Postat
Jag förstod först inte vad ni pratade om, och förstod inte vad SD2 hade med mix att göra. För mig är alltid SD2 synonymt med Sound Designer II, och eftersom Anders är Digidesign-användare var jag helt inställd på att tråden skulle handla om det. 🙂

Men sedan förstod jag att det måste vara Storm Drum, inte sant? 🙂

What about Superior Drummer II 😛

Mvh

Björn

Postat
What about Superior Drummer II 🙂

Mvh

Björn

Ahaa, i mitt huvud hette den fortfarande DFH Superior men de har alltså droppat DFH ur namnet. 😛

Postat
Ahaa, i mitt huvud hette den fortfarande DFH Superior men de har alltså droppat DFH ur namnet. 😛

Ha ha

Ja det är en jävla röra, jag har också blandat ihop Superior och DFH.... 🙂

Mvh

Björn

DieHard (oregistrerad)
Postat
Ha ha

Ja det är en jävla röra, jag har också blandat ihop Superior och DFH.... 🙂

Mvh

Björn

Ja men de ska ju släppa en ny uppdatering av DFH. Så då blir det än mer rörigt. 🙂😛

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.