Diwic Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Finns det nåt program, som inte kostar nåt, som klarar av att bränna CD-skivor och dela upp samma wavefil i flera spår? Jag har en gammal version av wavelab SE som klarade av det, men sen jag uppgraderade till XP så hittar den inte min brännare 😳
Björn Olsberg Postat 6 januari 2005 Postat 6 januari 2005 Först och främst, kolla om det finns uppdateringar till din Wavelab-version. Något program som både delar upp en lång wave-fil till flera spår och bränner har jag inte sett, men det finns en lösning: * Splitter - delar upp en wave-fil fill flera mindre * Burnatonce - litet, enkelt med kraftfullt cd-brännarprogram som är gratis.
drum kid (oregistrerad) Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 cdburnerxp är bra. Du kan bräna data DVD+r/rw, Audio disc rip audio och ISO tools rip audio kan du omvandla till mp3 filer jag anvender det.. TESTA DET 😄
Diwic Postat 7 februari 2005 Trådstartare Postat 7 februari 2005 Ooops...missade att kryssa i "Aktivera e-postnotifiering", och sen glömde jag naturligtvis bort att kolla svaren. *skäms lite* Oldsberg: Originalprogrammet, som följde med CD-brännaren, går inte ens igång eftersom den inte hittar brännaren. Efter en uppdatering som jag hittade nånstans långt innen i Steinbergs ftp-gömmor så gick den åtminstone igång. Tyvärr så verkar inga Wavelab-versioner som man kan uppdatera gratis till, stödja IDE-brännare. I Win98 fanns det nån skum drivrutin som fick Wavelab att tro att min IDE-brännare egentligen var en SCSI. Skumt, men det funkade. Då. Det är förresten den varianten du föreslår som jag använder nu (fast jag exporterar i bitar från cubase istället), jag bara tycker att det är lite bökigt. Det var så smidigt att bara sätta ut "CD-markers" i sin stora långa wavefil (inspelning av konsert) och sen bränna... aspucko: Jag har provat det programmet. Det funkar och kan bränna utan 2 s glapp, men verkar inte kunna ta hänsyn till ev markeringar inuti wavefilen och göra olika spår av dessa... 😉 // David
joachime Postat 7 februari 2005 Postat 7 februari 2005 Diwic, säg till om du hittar ett bra alternativ. Jag sitter också med Xp utan egentligt brännarprogram. Vore smidigt med ett program som kunde klippa ljudfiler och sedan bränna till ISO-standard. I brännfunktionen som finns i XP saknas den funktionen (den bränner Joliet).
Diwic Postat 13 februari 2005 Trådstartare Postat 13 februari 2005 Värt att notera att audacity numera har en funktion som heter "export multiple". Med den så sätter man ut markers där man vill "splitta" filen, sedan väljer man export multiple och får ut det som x antal små wavefiler. // David
Altzi Postat 20 mars 2005 Postat 20 mars 2005 winoncd har haft denna funktion i många år, sätt track marks och bränn. Kanon för att t.ex splitta upp en livespelning
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.