Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

http://www.youtube.com/watch?v=Dl1PMnaO1bU...=PL&index=5

Har redan haft upp denna på gearslutz och där flippade alla ur på hur kass hon är bla bla, håll gärna sånt borta.

Efterlyser bara en särskild effekt.

Efter c:a 1.26 i andra versen, slutet på varje fras t.o.m på raka toner är det precis som en pitchshift / wah wah effekt.

Man hör att det även på raka toner som hon faktiskt sjunger, det låter inte som pitchen förändras utan bara effekten av en klassisk pitchdrop.

Fattar inte riktigt hur man åstadkommer detta.

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Formantfilter

Och det var rätt kass faktiskt... tihi.. 😎

Redigerat av drloop
Postat (redigerat)
http://www.youtube.com/watch?v=Dl1PMnaO1bU...=PL&index=5

Har redan haft upp denna på gearslutz och där flippade alla ur på hur kass hon är bla bla, håll gärna sånt borta.

Efterlyser bara en särskild effekt.

Efter c:a 1.26 i andra versen, slutet på varje fras t.o.m på raka toner är det precis som en pitchshift / wah wah effekt.

Man hör att det även på raka toner som hon faktiskt sjunger, det låter inte som pitchen förändras utan bara effekten av en klassisk pitchdrop.

Fattar inte riktigt hur man åstadkommer detta.

jag vet men jag berättar inte =)

Skoja bara, ta melodyne, klipp tonen i så många steg du vill, börja med att klippa den i 2 delar.

Ändra pitch drift så att den visar en båge neråt till tonen som du vill att sången skall sluta på.

Voilá!

Edit: vet inte hur man gör detta i andra pitchkorrigetingsprogram, har du inte melodyne så kanske du kan testa med en demoversion.

Redigerat av cRiTza
Postat (redigerat)

Haha, tack ska ni ha! Ska kolla på detta

Formantfilter var spot on! Vet du någon bra vst?

Redigerat av mietek
Postat
Haha, tack ska ni ha! Ska kolla på detta

Formantfilter var spot on! Vet du någon bra vst?

Finns möjlighet att editera formanterna i Melodyne, annars är det väl google som gäller om ingen svarar på forumet.

Postat

Vilken del? De trådar jag sett har hon fått rätt bra kritik i, kanske inte just för den låten, men för en del andra (TiK ToK, Your love is my drug, kiss & tell osv)... Tror det kan ha att göra med att folk som jobbar professionellt kan skilja mellan smak och objektiv synvinkel, medan amatörer har alldeles för mycket stolthet för att kunna erkänna att komersiell pop kan vara bra när de har kämpat i åratal med sin musik utan att ha kommit någonvart.

Skulle dock ha länkat till låten från Ke$has egna kanal som håller bättre ljudkvalitet(Youtube.com/kesha, har jag för mig).

Postat

På electronic music, kan vara just därför 😆 Ungefär som att skriva något om Blink 182 i ett punkforum antar jag!

Håller med dej helt!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.