Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Har en del projekt jag skarpt vill göra till det bättre. Något jag tror jag kommer kunna göra i Nuendo.

Kan man exportera hela projekt - då speciellt alla patterns med tangentslagen etc. - för att sedan arbeta vidare i Nuendo?

Tack på förhand

Thomas

Annons
Postat

Du kan aldrig importera ett FL projekt rakt in i Nuendo/Cubase, tyvärr.

Däremot kan du helt klart exportera alla miditracks samt audiotracks och sen återanvända.

Du kan exportera alla midispår så alla anslag som velocity/sustain osv följer med i midispåret.

Däremot kan du aldrig få exakt samma ljud, eftersom du inte kan exportera reverb, delay, eq osv, utan du får exportera alla midispår och skapa nya tracks i Cubase/Nuendo och lägga in nya synthar mot midispåren.

Bra att du valt Nuendo istället för barnprogrammet 😏

Mvh

Marcus

Postat
Du kan aldrig importera ett FL projekt rakt in i Nuendo/Cubase, tyvärr.

Däremot kan du helt klart exportera alla miditracks samt audiotracks och sen återanvända.

Du kan exportera alla midispår så alla anslag som velocity/sustain osv följer med i midispåret.

Däremot kan du aldrig få exakt samma ljud, eftersom du inte kan exportera reverb, delay, eq osv, utan du får exportera alla midispår och skapa nya tracks i Cubase/Nuendo och lägga in nya synthar mot midispåren.

Bra att du valt Nuendo istället för barnprogrammet 😏

Mvh

Marcus

Tack för svaret. Nya ljud är just anledningen till byte av programvara. 🙂

Ska testa mig fram. Försökte häromdagen, men lyckades då exportera midi-instrumenten från FL och inte själva pattern... Pilla vidare mao.

Tack ännu en gång!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.