Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Fick veta att vi inte kan hyra in oss i min drömlokal, stort och högt i tak, byggt som studio på 90 talet, otoroligt skön akustik. Det gäng som repar där vill inte ha dit några fler. Och har de lagt ner jobb på att måla och rusta, samt att de har en massa utrustning där förstår jag dem. Det sura är att jag vet att de inte använder lokalen, de hinner inte spela nåt pga jobb i egna företag mm. Jag som var så sugen att dra igång inspelandet med bandet, tycker jag har lärt mig använda de grejer jag har tillräckligt bra nu för att inte man ska lägga ner jobb i onödan, och göra dundertabbar. Får väl spela in fler plojt plojty-grejer här hemma i jakt på nån bra lokal. Att spela in i vanliga trånga fyrkantiga replokaler är nog mestadels bortkastat, jag vill ha stort som i Abbey Road om det går. Och att sitta hemma och göra "trickinspelningar" är jag så less på. Mullrande trummor och fetfläsks raggarbas är det jag drömmer om på nätterna. Har tänkt på special trumuppmickning varenda dag i två år, sen blir det bara ingenting! :rolleyes:

Förväntar mig inga svar/lösningar på det här, vill mest gnälla av mig. Kanske många av er andra som hamnat i samma sits.

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
🙂 En klassiker.
Postat
😛 En klassiker.

Ulvesson är min favorit! Som hans rollfigur är där i Lorry, så är väl jag på riktigt i huvet. Typ.

Min drömlokal ligger högre upp i samma hus som ni ser här. Gitarren är den jag sålde för ett tag sen. Inne i lokalen syns min Fender The Twin och Marshallådan jag spelade på förr. Låsanordningen och nyckeln är av lite ovanlig sort.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.