Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har en fråga om det finns en bättre mer optimal setup med min externa hd än den jag har.

iMac intel core duo 2GHz 4 gig internminne.

Snow Leopard 10.6.2 Pro Tools 8.0.3prx180

Digi 003 rack.

Extern Hd - WD fw800

Min setup:

Imac - fw400port till 003

Imac - fw800port till extern hd WD

Pro Tools rullar väl helt ok men ibland tycker jag att det skulle palla lite mer och undrar då om min setup inte är helt optimal.

Har för mig att jag läst nånstans att man inte ska göra som jag gör utan mer ha det i en kedja med fw400 adapter.

Man ser ju lite olika förslag och teorier på olika forum.

Är det ngn som skulle kunna reda ut detta åt mig?

/Jonte

Annons
Postat
Har en fråga om det finns en bättre mer optimal setup med min externa hd än den jag har.

iMac intel core duo 2GHz 4 gig internminne.

Snow Leopard 10.6.2 Pro Tools 8.0.3prx180

Digi 003 rack.

Extern Hd - WD fw800

Min setup:

Imac - fw400port till 003

Imac - fw800port till extern hd WD

Pro Tools rullar väl helt ok men ibland tycker jag att det skulle palla lite mer och undrar då om min setup inte är helt optimal.

Har för mig att jag läst nånstans att man inte ska göra som jag gör utan mer ha det i en kedja med fw400 adapter.

Man ser ju lite olika förslag och teorier på olika forum.

Är det ngn som skulle kunna reda ut detta åt mig?

/Jonte

Är inte hundra så jag ska inte jaga upp dig men tror att det bara finns bandbredd för 1 st 800 eller 2 st 400-portar samtidigt, undrar om det inte är så?

Och eftersom du använderbåda portarna så kommer 800-porten att "sänkas"...någon som kan mer får rätta mig.

Har för mig jag har läst det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.