Jump to content
Annons

Dumb Dan - 'Chicago'


5 = Bra, 1 = Dålig  

12 röster

  1. 1. 5 = Bra, 1 = Dålig

    • 5
      2
    • 4
      3
    • 3
      2
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Chicago

ARTIST/GRUPP: Dumb Dan

GENRE: House

LÅTLÄNGD: 8.04

PRODUCENT: Dumb Dan

EV. MEDVERKANDE: Inko på kompgitarr

INSPELNINGSÅR: 2004/05

FORMAT: mp3

STORLEK: 14 MB

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: tack för feedback, tar bort den nu...

Nu var det ju ganska länge sedan jag postade nån demo. Det beror inte på att jag inte gjort nån musik, för det har jag sannerligen! 🙂 Jag och Danny Cort har jobbat på ett nytt spännande projekt hela hösten och i februari så får vi se om det duger till något... 😉

Sen har det ju blivit en hel del andra grejer som kanske kommer att släppas i någon form under våren. Vi får se.

Nåja.

"Chicago" ska jag släppa på min nätlabel Bevlar nästa vecka (om ni inte sågar mig totalt förstås...) och är lite annorlunda kanske mot hur jag brukar låta. Eller inte.

Vad tycker ni om den?

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har inga fina monitorer här. Men basen svänger 😄

Lite laidback chill house det här. Känns helt lagom i tempo för va jag orkar med när jag råkat sova lite för mycket och har grus i ögonen...

Väntar med spänning på dina och danny's nya låtar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Någon annan som ville tycka nåt?

Förrutom ett fullt dansgolv i Malmö?

Räcker inte det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra rakt igenom. Inte min genre, men gillar att du bevarar lite skit i mixarna. Mycket sån här musik är ju så jobbigt clean och tråkig. Perfekt sväng osv.. Sitter med halvdan lyssning nu men tyckte basregisret satt fint. Röstade 4, men det borde säkert va en 5a. Dumt av mig att rösta överhuvudtaget egentligen.

edit: Gitarrchopsen i breaket (typ 2 minuter in i låten nånstans) är som nattis säger lite fjolliga. Speciellt ihop med synthmattorna. Känns som lite publikfrieri.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Mattias M (oregistrerad)

Luftigt och nice..känns som sånt där godis som sprakar i munnen och som kom 1984 (börjar bli gammal 😕 ) Låter inte som -84 dock...

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter otroligt bra... älskar det :rolleyes:

Men för att vara ärlig.. tyckte jag basen låg lite för långt ut.. eller för högt.. vet inte hur jag ska förklara det.. nåt känns fel.. men det är inte ett stort fel.

Hade gillat något högre tempo

Redigerat av Barden
Link to comment
Dela på andra sajter

Fjollig. 😛

Ja den är ju inte lika het som remixen Dan gjorde på din låt Lamb's Bread (där förövrigt orginalet ligger och snurrar på min MP3spelare dag ut och dag in :rolleyes: ) men visst är det ändå en bra låt ...

Kanske inget som får ett dansgolv att skrika. Men den håller i alla fall en seg förfest levande 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...