Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag håller för närvarande på att bygga upp min nya studio och skulle behöva lite hjälp om hur jag ska gå tillväga för att koppla mitt preamp och min linebox till mitt ljudkort.

Utrustningen:

Motu 828mk3

SM pro audio PR8e mikpreamp, åtta portars mikpreamp.

SM pro audio DI4 DI box

Bakplanet ser ut så här på ljudkortet..

http://www.motu.com/products/motuaudio/828...view_fullscreen

Som grön nybörjare blir jag direkt rätt förvirrad av obalanserad och balanserad, men så långt som att det ska vara IN kan jag gissa mig till.

Och sedan angående kablar, DI4:an har XRL helt bakom och jag antar att jag får ta och skaffa XRL-tele kablar, och PR8E:an är det väl bara att mata med tele?

Allting är nybörjarfrågor, men man måste ju börja någonstans..

Annons
Postat

Japp. Bara att koppla ihop. Använd balanserade kablar genomgående. Tele-kontakterna ser då ut som på en hörlur. Inte som på en gitarrsladd.

// Gunnar

Postat

DI boxar sänker ju en line nivå till mic nivå, så de du ska göra är köra in basen, gitarren, synten, whatever med vanlig tele kabel, sen ut från DIn till en mic input, och ställa nivån på mic stärken som vanligt! När du kopplar in din mickstärk så ska du använda balanserade telekablar, alltså trs, kommer som sagt se ut som på hörlurar.

Postat
Vilken kabel ska jag använda för att koppla ihop min Studio Projects VTB1 preamp och mitt ESI Juli@ ljudkort

Från balanced out till analog input? XRL-TRS 1/4?

Ja.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.