Analogfreak (oregistrerad) Postat 28 oktober 2011 Postat 28 oktober 2011 Här får du dom till bättre pris och du kan betala vid leverans. 🙂 http://digitalaudioservice.com/ultrasone-pro-2900.html
ramoand Postat 28 oktober 2011 Postat 28 oktober 2011 Jag har ett par K-701, men av vad jag har förstått är dessa identiska ljudmässigt med K-702. Älskar dom samt tycker att dom är ärliga och bra samt grymt komfortabla (har som längst haft dom på mig 2 dygn i sträck utan att knappt känna dom på huvudet). Men har dock inte gjort en enda bra mix i dom 😛 Låter alltid skit när jag sedan lyssnar genom mina monitorer. Har även ägt och äger en hel del andra hörlurar men samma visa varje gång. Är en helt annan sak att mixa med monitorer (Man blir liksom ljudblind i hörlurar så att säga). Dom är grymt sköna för musiklyssning och att spela med dock 🙂 Okej.. fan, de va ju segt att du inte mixar bra i dom. De e precis vad jag har tänkt använda dem till. Har kollat på dem och Sennheiser HD650 som jag inte tycker sitter så bekvämt på huvudet.. Nån annan som har testat AKG 702 vid mixning?
Casperfren Postat 28 oktober 2011 Postat 28 oktober 2011 Här får du dom till bättre pris och du kan betala vid leverans. 🙂 http://digitalaudios...e-pro-2900.html Det är billigare på thomman 🙂 dock var det rätt dyrt, jag hade tänkt att lägga ut max 3000.. Så är det alltid
Analogfreak (oregistrerad) Postat 28 oktober 2011 Postat 28 oktober 2011 (redigerat) Det är billigare på thomman 🙂 dock var det rätt dyrt, jag hade tänkt att lägga ut max 3000.. Så är det alltid Jasså! Länka till den sajt där den är billigare. Redigerat 28 oktober 2011 av Analogfreak
Guitar Nilsson Postat 28 oktober 2011 Postat 28 oktober 2011 Ultrasone 2500 finns inte att få tag på? Claes i Skåne säljer dem. http://holmerup.noxshop.se/?category_id=54 Han är mkt bra att ha att göra med... 😎 2
Claes Holmerup Postat 28 oktober 2011 Postat 28 oktober 2011 (redigerat) Ultrasone 2500 finns inte att få tag på? Den är ersatt av Pro 2900 numera (men det kan finnas enstaka ex kvar hos distributören). 2900 har något starkare bas, men är ändå inte bumlig alls, utan fortfarande mycket bra. Bor du i närheten av Malmö så kan du komma och jämföra dem hos mig om du vill. 🙂 Redigerat 28 oktober 2011 av Claes 1
Casperfren Postat 28 oktober 2011 Postat 28 oktober 2011 Jasså! Länka till den sajt där den är billigare. Billigast blir det isåfall på Claes sajt! Där även 2500:an finns för 3000 🙂
Casperfren Postat 28 oktober 2011 Postat 28 oktober 2011 Den är ersatt av Pro 2900 numera (men det kan finnas enstaka ex kvar hos distributören). 2900 har något starkare bas, men är ändå inte bumlig alls, utan fortfarande mycket bra. Bor du i närheten av Malmö så kan du komma och jämföra dem hos mig om du vill. 🙂 Bor faktiskt i malmö, så det skulle vara toppen!
Florian le Sage Postat 29 oktober 2011 Postat 29 oktober 2011 Hur många 2500-par har du kvar Claes??? Klipp dom medans dom finns kvar i så fall, 2900 med mer bas tycker jag inte verkar lockande då 2500 är så perfekt avvägda i registret!
hegobald Postat 29 oktober 2011 Postat 29 oktober 2011 (redigerat) Har du tur har Claes kvar Ultrasone Pro2500 på lagret. Jag köpte ett par av honom för ett halvår sedan till bra pris. Kan bara intyga att det är nog det mest välljudande hörlurar jag hört om man ska mixa i dom. Dom har numera ersatts av Ultrasone Pro2900 som i princip är identiska men enl vad jag hört ytterligare mer och tydlig bas.. Men jag är nöjd med basåtergivningen i 2500 så 🙂 EDIT: Missade att Florian le Sage i princip har samma synpunkt som jag! 🙂 Redigerat 29 oktober 2011 av hegobald
ramoand Postat 29 oktober 2011 Postat 29 oktober 2011 (redigerat) Dessa Ultrasone Pro 2500, e dom mycket bättre än AKGs lurar eller? Alla verkar ju gillar Ultrasone här.. ☺️ Redigerat 30 oktober 2011 av ramoand
ramoand Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 Dessa Ultrasone Pro 2500, e dom mycket bättre än AKGs lurar eller? Alla verkar ju gillar Ultrasone här.. ☺️ Bump.. har tänkt köpa AKG K 702 o ha som mixningshörlurar. Har provat dem och Sennheiser hd650. Bör jag prova dessa Ultrasone med?
Claes Holmerup Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 Har du inte provat dem, så tycker jag absolut att du ska göra det om du har möjlighet till det. 🙂
ramoand Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 Har du inte provat dem, så tycker jag absolut att du ska göra det om du har möjlighet till det. 🙂 Aah skulle gärna göra det.. Vet dock inte var.. bor i Göteborg och vet ingen affär här som har dem.
Claes Holmerup Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 Aah skulle gärna göra det.. Vet dock inte var.. bor i Göteborg och vet ingen affär här som har dem. Du skulle kunna kolla med Benum (som är distributör) om det finns någon i närheten, som du inte känner till...
ramoand Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 Du skulle kunna kolla med Benum (som är distributör) om det finns någon i närheten, som du inte känner till... Aah har mailat dom 🙂 Är det någon som har provat att mixa med AKG K 702? Det är väl dem som jag tycker är bäst av dem jag testat i butik.
Florian le Sage Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 ramoand; testa Ultrasone först...vi är fler som förklarat varför i flera inlägg här i tråden!!! AKG K271 Studio var de jag gillade bäst innan, de du nämner har jag inte en aning om men Ultrasone 2500 är sååå mkt bättre än allt annat jag hört, easy fact*
ramoand Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 ramoand; testa Ultrasone först...vi är fler som förklarat varför i flera inlägg här i tråden!!! AKG K271 Studio var de jag gillade bäst innan, de du nämner har jag inte en aning om men Ultrasone 2500 är sååå mkt bättre än allt annat jag hört, easy fact* Jo men grejen e den att jag kanske inte ens kan testa dem. Känns lite lurigt att köpa dem utan ha lyssnat på dem även om dom säkert är riktigt bra.
hegobald Postat 30 oktober 2011 Postat 30 oktober 2011 Självklart ska du inte köpa något du inte lyssnat på! Men jag rekommenderar ändå Ultrasone Pro2500! 🙂
Claes Holmerup Postat 31 oktober 2011 Postat 31 oktober 2011 Fick ett trist besked. Det finns bara ett litet fåtal ex kvar av Pro2500 hos distributören, så när de är slut så är de... 🙁
hegobald Postat 31 oktober 2011 Postat 31 oktober 2011 R.I.P.. Har inte själv lyssnat på Pro2900 men efter vad jag hört av andra kännare så är dom ännu mer dominanta i basregistret än Pro2500.. Personligen har jag svårt att tänka mig att mer basregister än det som fanns(finns) i Pro2500 är nödvändigt! 🙁
sounds Postat 13 december 2011 Postat 13 december 2011 lånar tråden lite, budget på ca 1500 för mixnings-lurar. har kollat på Beyerdynamic DT990 pro. Har märkt i tråden att många rekommenderar ultrasone lurar men som ligger utanför mig budget 🙁, jag kan dock strescha på det lite och har kollat på ett par ultrasone hfi-2400, finns på thomann för 1800. Några kommentarer, vad tycks?
Claes Holmerup Postat 13 december 2011 Postat 13 december 2011 HFI-serien har inte lika bra upplösning som Pro-serien, men kan vara en ok kompromiss om pengarna inte räcker ända fram... Föregångaren till HFI2400, som heter HFI2200ULE, går förresten fortfarande att få tag på (men inte från Thomann... 😉) - och ännu lite billigare...
sounds Postat 13 december 2011 Postat 13 december 2011 HFI-serien har inte lika bra upplösning som Pro-serien, men kan vara en ok kompromiss om pengarna inte räcker ända fram... Föregångaren till HFI2400, som heter HFI2200ULE, går förresten fortfarande att få tag på (men inte från Thomann... 😉) - och ännu lite billigare... Jaha okej, hittade 2200 på en sida *blick*...men vad tror du om den emot beyerdynamic luren?
Claes Holmerup Postat 13 december 2011 Postat 13 december 2011 Har tyvärr inte testat den Beyer-modellen, så jag kan inte säga något om det. 🙁
sounds Postat 13 december 2011 Postat 13 december 2011 Har tyvärr inte testat den Beyer-modellen, så jag kan inte säga något om det. 🙁 jaha okej 🙁
Expressy Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Många säger att man ska ha öppna hörlurar för mixning. Jag undrar vad är det som är negativt med att köra med slutna för mixning?
Claes Holmerup Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Många säger att man ska ha öppna hörlurar för mixning. Jag undrar vad är det som är negativt med att köra med slutna för mixning? Till att börja med så blir luften instängd i slutna lurar, så att det blir varmare och fuktigare (och därmed också bättre grogrund för bakterier) - och helt enkelt mindre komfortabelt om man sitter länge. Sedan kan ljudet som regel bli mer neutralt i öppna lurar (även om det också beror på konstruktionen i övrigt). Ljudet kan också bli lite komprimerat på grund av den instängda luften i det lilla utrymmet i slutna lurar - och det blir dessutom något mer distorsion i slutna lurar än i öppna.
Expressy Postat 2 januari 2012 Postat 2 januari 2012 Till att börja med så blir luften instängd i slutna lurar, så att det blir varmare och fuktigare (och därmed också bättre grogrund för bakterier) - och helt enkelt mindre komfortabelt om man sitter länge. Sedan kan ljudet som regel bli mer neutralt i öppna lurar (även om det också beror på konstruktionen i övrigt). Ljudet kan också bli lite komprimerat på grund av den instängda luften i det lilla utrymmet i slutna lurar - och det blir dessutom något mer distorsion i slutna lurar än i öppna. Okej, tack!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.