EternalSunset Postat 18 september 2014 Dela Postat 18 september 2014 Jag bytte precis mina slitna Sennheiser HD-380 Pro till ett par HD6 mix. Jag tycker att ljudet i dem senaste är mycket grumligare än i mina HD-380. Ska det vara så? De HD-380 låter mycket klarare och ljusare medans HD6 låter otydligt och varmare. Man har basfrekvenserna tydligare i HD6:an. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kkj Postat 31 mars 2015 Dela Postat 31 mars 2015 Claes! Nu är det 2015, gäller din rekommendation fortfarande? Pro 2900, finns den idag? Jag ska ha lurar att lyssna med till datorns musikprogram, komponering och mixning. Och att lyssna på (mest klassisk musik) Vill alltså INTE ha överdriven bas och diskant. Ljudbild år orkesterhållet. Bör vara öppna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 31 mars 2015 Dela Postat 31 mars 2015 Claes! Nu är det 2015, gäller din rekommendation fortfarande? Pro 2900, finns den idag? Jag ska ha lurar att lyssna med till datorns musikprogram, komponering och mixning. Och att lyssna på (mest klassisk musik) Vill alltså INTE ha överdriven bas och diskant. Ljudbild år orkesterhållet. Bör vara öppna. Visserligen slutna, men väl värda en lyssning: http://bloggar.m3.idg.se/pluggar/fredagstipset-horlurar-med-room-feel/ /Jon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 31 mars 2015 Dela Postat 31 mars 2015 Claes! Nu är det 2015, gäller din rekommendation fortfarande? Pro 2900, finns den idag? Jag ska ha lurar att lyssna med till datorns musikprogram, komponering och mixning. Och att lyssna på (mest klassisk musik) Vill alltså INTE ha överdriven bas och diskant. Ljudbild år orkesterhållet. Bör vara öppna. Visst finns Pro2900 fortfarande. Man ändrar inte gärna på ett vinnande koncept. 😉 Jag använder dem alltid själv när jag inte kan köra med monitorerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.