Jump to content
Annons

Trumljud ala Paramore

Anders F

Recommended Posts

Vilka var de andra samplingarna som du blandade SD med? SD, det låter ju som Sverigedemokraterna. Men de gillar ju inte att blanda sig. :rolleyes: Men nåväl, jo det låter riktigt roligt det där du åstadkommit nu. Har du fått nåt exakt datum då Mesan kommer? Värsta mardrömmen få svaret tyvärr kommer det dröja två veckor till innan den kommer: AAAAAAAAAAAAHHHH! 🙂

De andra samplingarna va från drumrehab. Det va lite olika virvlar som blandades in, men jag använde då bara en bit av dem, en för exempelvis bra punch i low mid, en som hade snyggare diskant och en som hade mer träljud i sig och SD virveln för lite sustain. Sedan bara blandade jag ihop dessa fyra så det skulle bli det virvelljudet jag ville ha. Kicken så använde jag en sampling som som hade grym basåtergicning, men det jag va ute efter va att den även hade en härlig attack. Så den samplingen kortade jag ner sustainen på och lär basen i kicken återges ungeför lika mycket från SD som samplingen. Sedan använde jag SD-samplingen på kicken fär att ge klicket.

En salig blandning helt enkelt!

Runt den 7 februari skulle den komma. Men då vet jag ju inte om de menade till sverige eller butik, så jag förväntar mig att det läggs på en vecka. MEn om det blir mer än så går jag f-n i taket 🙂

"En sak som kanske blir en fördel, men som jag inte vet ännu, är att Mesa precis släppt en ny modell av dual rectifier med valbart 50w eller 100w. Om jag har tur så skickar de den och då får jag ju den till samma pris eftersom det va det jag kom överrens om med affären"

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Dela på andra sajter

Annons

Detta verkar ju intressant! Ska lyssna sen när jag kommer hem. Fan den RIOT-virveln börjar ju bli legendarisk.

Försökte rippa den senast med riktiga trummor inblandade men det gick ju fan inte. Dessutom orättvist och irriterande att den plattan är mastrad så sjukt bra så att dom inte tappat fläsk i virveln där heller.

Dela på andra sajter

Nice! Men blir det inte väldigt tungsprunget för datorn med så många samplingar? Vette katten om min skulle palla med det...men intressant insight ändå om hur du gick till väga!

Nä, det blir inte särskilt tungsprunget 😛 OCh jag sitter inte på nyaste datorn och pluggarna som triggar är i RTAS format så där har det inte betydelse att jag har HD. Dock så belastar ju inga andra pluggar så som rverb eq osv min CPU.

Efter förfrågan så släpper jag nu samplingar till paramoreljudet för icke kommersiellt syfte. Alltså, tjänar du inga pengar på dem så är det fritt att använda dom. Men jag blir ju alltid glad om jag nämns ifall man använder dom 😛 Det är fyra anslag på kick och virvel och de är utan reverbet. Den som heter hard är det anslaget som va i filen.

Enjoy 😛

http://www.speedyshare.com/files/20437240/...k_and_snare.zip

MVH

Anders

Dela på andra sajter

Hur fick du ut bakgrunden?

Om du menar hur jag fick in mina ljud i låten så la jag helt enkelt in låten i pro tools och klippte ut de två första slagen och ersatte med mina ljud bara helt enkelt 😛

MVH

Anders

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.