evilrocker Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Tänkte bygga en summeringsmixer och har nu suttit och bläddrat igenom tusentals prylar på elfa. Det jag söker är en låda helst 19" i plåt/aluminium som de effekterna har som man köper. Någon som vet vad dom kallas och vart man kan hitta sådana? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SoloNo1 Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Ifall du gör en ritning på hur du skulle vilja ha det så ska jag se ifall jag kan tillverka en sådan till dig för en billig peng. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 14 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 14 januari 2010 Asså vad tror du en sån kan gå på då? 19" och halv rackenhet hög. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peterT Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 http://www.google.se/search?hl=sv&q=Ap...mp;aq=f&oq= Har inte kollat om det finns ngn 19". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 14 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 14 januari 2010 Har googlat som en fuck! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 14 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 14 januari 2010 Den här är ju apkäck Fast den kostar ju 600 spänn, får väl i värsta fall öppna pungen hehe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonasW Postat 15 januari 2010 Dela Postat 15 januari 2010 Köp en billig 19"-pryl begagnat och skrota innehållet, på med ny front och voila! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 15 januari 2010 Dela Postat 15 januari 2010 Fast det är roligare att såga/klippa till och bocka och göra lådorna själv.. Och föresten skulle jag hellre valt mässingsplåt än aluminium. Mässing går ju dessutom att löda enkelt om man behöver.. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 15 januari 2010 Dela Postat 15 januari 2010 Tänkte bygga en summeringsmixer bara av ren nyfikenhet - varför? förutom att det ev är kul att bygga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonasW Postat 15 januari 2010 Dela Postat 15 januari 2010 bara av ren nyfikenhet - varför?förutom att det ev är kul att bygga Det ger ju en viss skillnad jämfört med att summera internt. Jag byggde mig en summeringslåda som bygger på en gammal NTP-krets, den låter definitivt annorlunda än att summera internt, har dock inte bestämt mig för om det är bättre eller sämre, eller kanske bara annorlunda helt enkelt 🙁 Men framförallt är det ett väldigt kul tidsfördriv! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 15 januari 2010 Dela Postat 15 januari 2010 Det ger ju en viss skillnad jämfört med att summera internt. Jag byggde mig en summeringslåda som bygger på en gammal NTP-krets, den låter definitivt annorlunda än att summera internt, har dock inte bestämt mig för om det är bättre eller sämre, eller kanske bara annorlunda helt enkelt 😆 Men framförallt är det ett väldigt kul tidsfördriv! jo är helt klart med på det du skriver ☺️ tänkte mer kring om man bortser från själva byggandet vad tanken var att bygga istället för att köpa en? billigare? bättre? både och? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonasW Postat 15 januari 2010 Dela Postat 15 januari 2010 jo är helt klart med på det du skriver 😆tänkte mer kring om man bortser från själva byggandet vad tanken var att bygga istället för att köpa en? billigare? bättre? både och? Definitivt billigare. Förmodligen inte bättre, men säkerligen (nästan) lika bra! Allt beror ju på hur mycket man vill klämma in i lådan. Vill man ha inserts, mono/stereo-switchar och annat kul blir det ju en hel del kabelragning inuti lådan vilket inte alltid är så bra, blir ju lätt brusigt osv, annars får man etsa PCB... Men rent komponentmässigt är det sjukt billigt jämfört med att köpa tex en Dangerous 2bus, även om man slänger in Lundahltrafos, fina opampar och militärspecade komponenter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 15 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 15 januari 2010 Mjo dels priset, dels för att jag är nyfiken och tycker det är kul. Vill prova att lägga ihop kanalerna utanför boxen, dvs jag är intresserad av en 8-kanals pryl. Jo den ska ju helst ha pans, eller skulle duga med knappar med vänster och höger men det kanske blir lika mycket kablar. Men nu har jag googlat i fyra timmar efter bra komponenter osv, och måste säga att jag redan börjar tröttna. Vet fan inte ens vad jag ska ha i den, har surfat runt på http://www.prodigy-pro.com/diy och finns ju hur mycket som helst. Önskar man kunde hitta ritningen på en beprövad med pans och volymkontroll och 8-ingångar. Annars är jag inte beredd att betala mer än för en Sm Pro 8mp och den vet jag inte ens om den är bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonasW Postat 15 januari 2010 Dela Postat 15 januari 2010 Önskar man kunde hitta ritningen på en beprövad med pans och volymkontroll och 8-ingångar. Annars är jag inte beredd att betalamer än för en Sm Pro 8mp och den vet jag inte ens om den är bra. Köp en sån och byt ut alla komponenter? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 15 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 15 januari 2010 Hehe jo kan man ju göra. Fast surt om man köper den, testar den, byter ut komponenterna å så blev det ingen skillnad 🙂 yeeyy Fan drar till bolaget nu och sen ska jag fundera påt över ett par berka! Tror inte frugan blir glad när jag gör om köket till en elektronikverkstad 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonasW Postat 15 januari 2010 Dela Postat 15 januari 2010 Fan drar till bolaget nu och sen ska jag fundera påt över ett par berka! Tror inte frugan blir glad när jag gör om köket till en elektronikverkstad 🙂 Det är ju det ultimata testet! Hade lödverkstad i köket i säkert 2 månader när jag byggde min GSSL och summamixern, men hon är fortfarande kvar haha! 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Audiorent Postat 15 januari 2010 Dela Postat 15 januari 2010 Som någon annan sa så funkar det ju att ta en gammal burk och slakta den. Då kan du dessutom ev använda dig av nätdel och andra komponenter. Jag har både ett gäng Behringerburkar som ligger och skräpar samt en sån 19" rack från Elfa som du hade en bild på. Den sistnämda började jag bygga en 8-kanalig Micpreamp i så den är redan borrad men ev så stämmer hålen för dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 15 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 15 januari 2010 Jo jag har ett par Behringer också som ligger ute i förrådet å skräpar. Men jag blev bara så anti idag, jag hoppades på att hitta en sida med ett bra komplingsschema + en shoppinglista på komponenter. Men efter några timmars googlande så tappade jag sugen lite... jag har inte världens bästa tålamod alltid... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.