Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Efter allt för många år med pc och cubase har jag till slut givit med mig.

Jag ska ge mac och logic en rejäl chans.

Därför har jag köpt mig en iMac 27" i7 och ett apogee duet kort.

Kruxet är att jag har en jädra massa halvfärdiga project på min pc gjorda i cubase sx och en del i cubase 5.

Frågan är, finns det någon möjlighet att exportera dessa project med audio och midi så att de sen går att öppna i Logic?

Tacksam för alla tips

/Chris

Annons
Postat

Om du ska flytta projekten från cubase till logic finns det inget annat sätt än att bounca alla spår som audio och importera dem i logic varpå du får leta upp motsvarande plugins. Självklart kan du spara midiinformation som en midifil, öppna filen i logic och välja en annan synth.

Visste du att du kan köra Cubase på Mac också? Det gör jag, fungerar klockrent.

Postat
Om du ska flytta projekten från cubase till logic finns det inget annat sätt än att bounca alla spår som audio och importera dem i logic varpå du får leta upp motsvarande plugins. Självklart kan du spara midiinformation som en midifil, öppna filen i logic och välja en annan synth.

Visste du att du kan köra Cubase på Mac också? Det gör jag, fungerar klockrent.

tack för info! Omf låter ju bra. Tar den med midin också? Måste man köpa ett nytt cubase spciellt för mac då eller kör du boot camp?

Postat
Måste man köpa ett nytt cubase spciellt för mac då eller kör du boot camp?

Nej, när man köper Cubase så köper man både Mac och PC versionen.

Postat

SSL har ett program som heter Pro-Convert. Det ska underlätta flytt mellan olika program, åtminstone på mac. Vet inte om det funkar om du ska flytta från pc, men det kan vara värt att kolla för cubaseprojekten är väl likadana på mac och pc?

SSL skriver så här på sin hemsida:

Pro-Convert is a new software application designed to improve workflow and make it easier for producers to use their Digital Audio Workstation of choice. Pro-Convert is audio project translation software that facilitates the exchange of entire projects between audio applications. The application is designed to make it much easier and quicker to move projects between producers or facilities where different audio applications are in daily use. Pro-convert is designed to remove the creative and technical constraints presented by an ‘industry standard’ DAW environment. Compatible with Pro-Tools 6-8.x, Final Cut Pro 6-7, Logic 8-9, Sound Track Pro 2-3, Cubase/Nuendo 3-5 and SSL Soundscape 4-6

Länk:

http://www.solid-state-logic.com/music/pro-convert_mac/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.