Jump to content
Annons

Nåt att jobba vidare med?  

4 röster

1. 1. Nåt att jobba vidare med?

• 1, Gå och bygg klart altanen istället
      1
    • 2, Byt hobby
      0
    • 3, Byt musiksmak
      0
    • 4, Ta en till bira, kanske går att få till
      2
    • 5, Ätligt
      0

Recommended Posts

Palm (oregistrerad)
Postat

LÅTNAMN: Ammonia

GENRE: Alternative?

LÅTLÄNGD: 4 drygt

EV. MEDVERKANDE: Palm

INSPELNINGSÅR: 04

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) MP3

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Utkast.. fastkört.

LÅTLÄNK:

Skickar då upp en idé som jag gnetat med några månader.. mixen lämnar väl en del att önska, skulle nån ha godheten att funta på en text till detta vore jag glad..

Input välkomnas (iaf av de med lika bisarr musiksmak som undertecknad..)

Annons
Postat (redigerat)

Vart är länken då? 😲

Edit: jaha, den var där uppe 😄

Redigerat av osiris
Postat

Ganska cool låt faktiskt... Men det låter väldigt dovt. Inte mycket diskant här.

Kan nog bli nåt om du jobbar lite med EQ'n...

Postat

Musiken är inte alls av min smak, så den utalar jag mig inte om alls.

Men jag tycker att alla instrument saknar diskant! Det låter otroligt dovt från hela mixen, det hade nog inte skadat med en runda genom EQ´n så att du får upp lite briljans på grejorna.

Distgitarren tycker jag inte heller har rätt dist till denna musiken, du kanske skulle försöka dra ner på disten så att det där elaka getingboet försvinner 😲

Men annars måste jag säga att det var en intressant låt.

Keep up the good work!

Postat

Det här är ett rätt så sångvänligt spår. Om du är redo för lite kritik så tycker jag som flera innan att diskanten bör höjas mycket, då kan det bli en riktigt fräsch live-låt. Jag tycker "själv låten" är för bra för att du ska ha med de här djungel/space ljuden. Med en sjysst sång kan det bli riktigt bra !

Palm (oregistrerad)
Postat

Ha ha, jag går inte hem å gråter om du menade det :rolleyes: Redo för betydligt grymmare kritik.. Nä, vet inte var diskanten hamnade - mina kollegor tyckte allt jag gjort låter som en ljudvägg, därav en spikrak eq-kurva (mest för att hämnas).. uppsynthnigen (hallå svenska akademin) tyckte jag själv blev ett lyft.. Tog i en gitarr för första gången i juni, så visst är disten elak (och det hörs rätt väl att jag kört en billig pedal rätt in i rumpan på datorn).. men får väl skylla på åldern.. 😄

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Är den inspelad på kassettporta med Track-band, mixad av en gravt hörselskadad?

Det ligger en gigantisk filt, blöt ylle, över hela mixen.

Gitarrerna låter som dom är inspelade genom en vägg.

Om du inte har bättre utgångsmaterial än såhär så råder jag dig att spela in på nytt, med spektrograf.

Palm (oregistrerad)
Postat

Ha ha.. gör mig inte nostalgisk.. Trackbandens diskant brukade man hitta som en brun smet på tonhuvudet, min diskantförlust beror på dåliga gener..

Postat

På tok för mycket som händer samtidigt. Ljudvägg var nog rätta ordet. Jag tror det skulle bli bättre om du kunde bestämma ett tema för låten. Släpp inte in några spår som inte följer det temat. Till exempel spacetema och ta bort alla tokdistade gitarrer.

• 2 veckor senare...
Palm (oregistrerad)
Postat

OK. Skruvat lite på EQ, även om det ju inte var den jag ville ha feedback på utan låten som sån. Läs mitt inlägg för bövelen!

Mycket händer samtidigt jo, men det är väl på nå vis tanken med det hela också. Spaceljuden har jag lite svårt att släppa, liksom de distade gurorna - klart som fan att detta är helt osäljbart, men det är ju inte intentionen med det hela heller.. tackar för feedback bra som dålig..

/P

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Soundtrack till Matrix 8 eller stora scenen på Hulsfredsfestivalen?

Hur som helst skulle en pratad text på tyska kunna vara helt rätt.

An auf hinter in neben über vor zwischen...

Men skippa atmosfärsyntarna i de stilla partierna - det låter bara malplacerat.

Kan bli bra med råare dist och tyngre trummor.

//nemo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.