Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare,

Är helt ny på Cubase.

Undrar om det finns något enkelt sätt att skapa realistiska gitarrackordsljud? För när jag väljer ett gitarrljud och spelar på min midikeyboard så låter det ju som om man slår på alla strängarna exakt samtidigt. Men jag skulle få det att låta realistiskt utan att behöva trycka på en tangent i taget. 😆

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Annons
Postat

Okej, tackar. 🥰

Dock är jag inte särskillt duktig på att spela gitarr så att säga. Så det får nog bli Virtual Guitarist. 😛

Postat

Så länge du använder virtual guitarrist långt bak i mixen så går den att använda enligt mig.

Däremot om du ska ha ett tydligt gitarrsound, så är den ju INTE att rekomendera, med tanke på att man hör efter 4 sek lyssning att det är virtual guitarist , man känner igen kompen och det stela, helt 100% tighta gitarrljudet.

Bästa är att antingen försöka lära sig gitarr, det räcker du kan 5 ackord på gitarr så kan du spela det mesta själv (bara köpa en barréklämma) så du kan ändra tonart med den 😏

Alternativt, du har säkerligen någon kompis som kan spela gitarr, ta hem honom när du är klar med låten och låt honom spela mot en stormembransmick bara , det blir allra bäst!

MVh

Marcus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.