Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Säg gärna till om ni hittar något problematiskt och posta gärna egna förslag på hur prylarna skulle kunna monteras. Båda racken är slutna runt om. Golvracket har dock perforerade metallskivor på sidorna där luft tar sig in och ut.

Rack Setup

6HE Desk

1 Patch 1

2 Patch 2

3 XLR-Patch

4 Drawmer 1968

5 Transient Designer 4

6 Mixdream XP

12HE Floor

1 PowerBrite (IEC nättutag)

2 Ventilationsplåt

3 Avalon 2HE

4 -//-

5 Rackdrawer 3HE

6 -//-

7 -//-

8 PSA-1

9 Vitalizer

10 Central Station

11 FireFace

12 ADA8000

Är lite orolig för ventilationen i botten av golvracket, mycket prylar utan luft... 😄 Sen är det himla tråkigt att ha PSA och Vitalizer så långt ner då man ibland vill ratta på dem, till skillnad från FF och ADA8000. Men det måste ju ändå vara bättre att ha patcharna i arbetshöjd om man måste välja.

EDIT: Har uppdaterat, glömde bort mixdreamen:)

/Erik

Redigerat av ErikP120
Annons
Postat

mm, schyssta grejor, har funderat länge på en Transient designer 😆 Ser inga problem i din montering, mina grejor sitter tätare och har aldrig haft problem med att dom blivit för varma.

skönt att ha patchen högt upp, funderar på att flytta min nån dag då den sitter i mitt nedre rack så slipper man böja sig när man ska patcha.

Postat

Transienten är så grym, det är kul att ha den enkelt tillgänglig i patchen också så att jag kan patcha in den på alla möjliga ljudkällor. Körde keyboards genom den och drog ner attacken och ökade sustainen, blev asballt. Om man lirar perkussiva grejjer är det kul att öka attacken lite så ljudet nästan studsar ut ur högtalara. Men bäst är den förståss på bastrummor och virvlar/claps/snaps. Helt otroligt vad den kan göra på en lam clap sample, dra bort det fula rummet med sustainen och öka attacken så får du ett snustorrt upp i ansiktet ljud.

Det verkar fungera bra hittils med racket. En sak jag inte tänkte på var att patchkablarna skulle komma att hänga ner och delvis skymma burkarna under. Så jag kommer att skaffa ett bordsrack till bara för patchen för att slippa detta. En patch i arbetshöjd är väldigt bra 😏

Postat

fina grejor det där!

Bara en fråga av ren nyfikenhet - hur mycket ström drar egentligen alla sådana rackprylar när de är igång? Kan man köra en hel sådan studio på en säkring? Jag menar, även om du pluggar in dig i samma vägguttag så går väl ofta närliggande uttag på samma säkring?

Funderar på hur mycket prylar man vågar dra in i lägenheten

Postat
fina grejor det där!

Bara en fråga av ren nyfikenhet - hur mycket ström drar egentligen alla sådana rackprylar när de är igång? Kan man köra en hel sådan studio på en säkring? Jag menar, även om du pluggar in dig i samma vägguttag så går väl ofta närliggande uttag på samma säkring?

Funderar på hur mycket prylar man vågar dra in i lägenheten

Tack:) Det har tagit ett par arbetstimmar att samla på sig, köper och säljer mycket också så det är lite prylar som går i omlopp. Men denna setup gillar jag verkligen. Förstår inte hur jag klarade mig utan trackingkompressor innan.

Ang. elen - jag undrar detsamma, har ju en ampere och en voltmätare på Powerbriten och de ger inte ens utslag när jag har igång allt. Kör t.o.m. monitorerna genom den så ALL utrustning går via den. Börjar ju undra om mätarna är pajj, men det vore märkligt. Hur skulle det ha gått till? Den är välskött. Kör allt på ett uttag nu för att minska risken för störningar och det fungerar fint hittills. Men någon som är mer erfaren inom el kanske kan fylla ut lite.

Postat

Nu måste jag ju köpa en transientdesigner...blir så fort jag får in pengarna för senaste jobbet 😏 Ingen fara med strömmen, jag kör hela min studio, 32ch-mixer, 3 par monitorer, dator, ett 20HE rack fyllt med effekter samt ett 8HErack med effekter på en 8 ampere-säkring och det är ingen fara.

Ljudprylar drar inte så mycket ström, har läst en hel del el så vet att det inte är nån fara hos mig iallafall, kolla hur stor säkring du har.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.