maxmaxmax (oregistrerad) Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 (redigerat) LÅTNAMN: The squad of broken yamahearts ARTIST/GRUPP: the squad of broken yamahearts GENRE: inte synthpop LÅTLÄNGD: 1:52 KOMPOSITÖR: maxmaxmax EV. MEDVERKANDE: neko och nattvätaren FORMAT: mp3 STORLEK: 1,7 MB STATUS: sandlåda LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag its time for christmas im ten years old a synthesizer is wrapped in gold and from the photographs that ive been shown i see a young boy that happy glow But then, of course, came school i was taught playing synth wasnt cool My love and i were set far apart and its breaking my yamaheart Then in my twenties i found a hole i tried to fill it with alcohole i met a doctor he ordanized, to keep from dying: do synthesize Redigerat 5 januari 2005 av maxmaxmax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 raggningen skedde i den här tråden, till vår lilla squad. Neko: omslaget, vocoder, rasseleffekterna och blipblopp. Nattvaktaren: jag: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henke Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 En riktig stänkare till barnkammarlåt! Jag gillar alla dom pyttesmå, plastiga ljuden och texten. Leadsången är fantastisk. Genren är väl kanske inte min väska men detta kan man ju inte annat än gilla, kul och välgjort! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Lysande, 5/5! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Den här är faktiskt bra på riktigt. 😲 Schysst krok i refrängen. Bra sång. Mycket mysigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Jag ska skicka runt länken till lite folk som jag är säker på kommer att älska den. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pellesnusk Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Första bra låten på demo-avdelningen på minst 2-3 veckor!!! 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Ok, nu vet vi att den är bra, vad är det som är bra? 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Ok, nu vet vi att den är bra, vad är det som är bra? 😲 Måste vara den lätt ostämda FisherPrice-telefonen. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Ok, nu vet vi att den är bra, vad är det som är bra? 😲 Måste vara den lätt ostämda FisherPrice-telefonen. 😄 Jaha! Det förklarar allt. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 För att vara seriös: Max låtskrivartalang är ju allmänt omvittnad. Kombinerat med en skräpig vocoder och allmänt blippande så måste väl resultatet bli skapligt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 (redigerat) Maxmaxmax är bra 😄 Grattis oss! 😲 Redigerat 5 januari 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 kul med sådanhär projekt asså... mer sånt:) bra låt förövrigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 kul med sådanhär projekt asså... mer sånt:) bra låt förövrigt Tycker också det är kul med såna här projekt. Någon som är ska hänga på nästa projekt? hiphop. Pma mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zeblar Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Snyggt jobbat! Fin låt... Får lite the beatles vibbar när jag lyssnar på sången. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Beatles med vocoder. Grymt. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Snyggt jobbat! Fin låt... Får lite the beatles vibbar när jag lyssnar på sången. zeblar.. ska inte du vara med på nästa låt? nu är det inte yamaha-krav längre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zeblar Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 ujuj... tror inte jag har tid just nu 😲 Men tack för erbjudandet! Kanske näst, nästa låt 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 AAAAAAAAAAA Den lilla yamahan på topbilden/omslaget, en sån hade jag en gång Var blev den av... Mmm, blip blip blev det... lite 60 tal möter 80 tals synth. Gillar sången, mysigt tonläge. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Grym sång! Mysiga ljud. Jag blir nostalgisk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 Underbart! "breaking my yamaheart..." - lysande. 🙂 Max is king! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rapid Wanker Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 Grymt läcker minimalism 😳 i met a doctor he ordanized Nödrimmet möter artistisk frihet 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odel Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 EV. MEDVERKANDE: neko och nattvätaren 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 Tycker den är skitbra 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 (redigerat) Mycket bra. Genialisk text, bra framförd, shysst mixåtrix. Hade hoppats på en sista refräng med mera mos efter det sista utöende blippandet, det var låten värd. /® Edit: inte en refräng rakt på menar jag uten efter 8 sekunders sakta döende blipp... Redigerat 6 januari 2005 av ®offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 (redigerat) kul med sådanhär projekt asså... mer sånt:) bra låt förövrigt Tycker också det är kul med såna här projekt. Någon som är ska hänga på nästa projekt? hiphop. Pma mig. Hiphop såklart. Danny är med. edit; är det infantilt att tala om sig själv i tredje person? Redigerat 6 januari 2005 av Danny Cort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 6 januari 2005 Dela Postat 6 januari 2005 Tack för den fina truddelutten! Blir nästan rörd så fin den är... maxmaxmax, du verkar alltid så mysig i allt du gör och skriver, inte minst texterna! Länge leve! 😛 Jag är gärna med på nåt projekt... fast jag kan inte rappa enligt Danny. 😛 5/5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Knepigt det här. Om det fanns någon rättvisa i världen så skulle ju Maxmaxmax vara världsberömd låtskrivarmiljardär istället för dom där jepparna som kränger Britney-loopar åt pojkbanden. Ge Max 5 minuter så kan han säkert skriva en världshit åt både Mariah Carey, Entombed, U2 eller Siw Malmqvist. Men å andra sidan vem skulle skriva låtar åt/med/om oss här på forumet då? Knepigt.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Debul Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Bra jobbat!! De små ljuden tar mig tillbaka till den dagen då jag fick en Yamaha keyboard. Kommer ej ihåg vad den hette, men bra va den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 7 januari 2005 Dela Postat 7 januari 2005 Ge Max 5 minuter så kan han säkert skriva en världshit åt både Mariah Carey, Entombed, U2 eller Siw Malmqvist. Ge maxmaxmax max 5 minuter... max. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.