Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Alltså.. har jag missat nåt eller bara fått för mig detta. Men jag har ju för mig att man ska kunna frysa plugins i Cubase 5. Är detta möjligt?

Provade nyss på ett audio spår med bas.. gick bra att klicka på Freeze. Men därefter gick det inte att lyssna på det spåret.

Annons
Postat

Audio behöver du väl inte frysa, om det inte ligger 35 kompressorer på det...?

Gick allt bra när du frös det, inga felmeddelanden?

Postat

Hehe prova ha några spår med UAD Fatso =P Det slukar bra med kraft 😲

Gick bra till slut.. vet inte varför det inte gick först. Men har provat att köra Freeze flitigt nu och det går bra.

Postat
Hehe prova ha några spår med UAD Fatso =P Det slukar bra med kraft 😲

Gick bra till slut.. vet inte varför det inte gick först. Men har provat att köra Freeze flitigt nu och det går bra.

Hur många Fatso går det att använda samtidigt med ett UAD kort? Jag har hört att den ska vara väldigt jobbig för UAD kortet. Har också hört att den ska vara helt sjukt bra.

Postat
Hur många Fatso går det att använda samtidigt med ett UAD kort? Jag har hört att den ska vara väldigt jobbig för UAD kortet. Har också hört att den ska vara helt sjukt bra.

6 st tror jag på mitt UAD2 DUO kort om det är stereo spår.. inte mycket om man har några andra pluggar som går samtidigt ^^

Postat

Jag är högst intresserad av att få veta hur du gjorde för att få det frysta spåret att låta. Detta har jag aldrig lyckats med nämligen.

Att klicka på snöflingan och välja utklingningstid funkar ju inte. Visst, spåret blir fryst men låter inte.

Jag har aldrig fått kläm på Cubase frysfunktion, har läst i manualen och gjort precis som det står men det frysta spåret förblir tyst.

Postat
Jag är högst intresserad av att få veta hur du gjorde för att få det frysta spåret att låta. Detta har jag aldrig lyckats med nämligen.

Att klicka på snöflingan och välja utklingningstid funkar ju inte. Visst, spåret blir fryst men låter inte.

Jag har aldrig fått kläm på Cubase frysfunktion, har läst i manualen och gjort precis som det står men det frysta spåret förblir tyst.

När det gäller audio eller Instrumentspår? Eller båda?

Postat
Bägge.

Skumt...?

Fan va irriterad jag skulle bli på sånt där om det inte funkade för mig...när andra med nästan samma dator eller setup får det att funka... 😉

Spelar det någon roll om du tar Unload Instrument eller inte, utklingsningstid, Instrumentspår eller i racket osv...?

Postat

Nu minns jag inte om jag gjorde så eller inte.. men har för mig att jag markerade spåret, högerklicka och select all och sen bara klickar på freeze knappen uppe till vänster.. thats it.

Postat
Nu minns jag inte om jag gjorde så eller inte.. men har för mig att jag markerade spåret, högerklicka och select all och sen bara klickar på freeze knappen uppe till vänster.. thats it.

Select all behöver du inte göra för spåret fryses väl utan omsvep? Allt menar jag?

Har du provat att lägga en slinga med tex Halion eller nåt i racket/instrumentspår och sen freeze?

Funkar DET så är det väl nåt med pluggarna du kör med. Om INTE så...ja. Då har jag ingen aning.

Vilket Windows kör du med? Kör Cubase som administratör....? Höftskott bara...

Postat
Skumt...?

Fan va irriterad jag skulle bli på sånt där om det inte funkade för mig...när andra med nästan samma dator eller setup får det att funka... ☺️

Spelar det någon roll om du tar Unload Instrument eller inte, utklingsningstid, Instrumentspår eller i racket osv...?

Det som är fräschast i minnet är försök till frysning på vanliga audiospår och där funkar det bara inte. Jävligt skumt är vad det är.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.