Jump to content
Annons

4 SOUND och Musikbörsen?

Recommended Posts

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

Är detta samma butik? dom har ju exakt samma hemsida?? eller e de nån jävel som e tjurig på musikbörsen o jävlas?

Hur är det om jag köper fråb usa förresten??

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Hur är det om jag köper fråb usa förresten??

Då får du betala tullavgift. Det är inte lönsamt skicka efter från där. Men du har ju flera butiker i Europa att välja på som har bättre priser än musikmaffian i Sverige.

Postat

Jaa..är dv247 en av dom eller? tycker dom verkar ha bra priser jämför med sverige..

DieHard (oregistrerad)
Postat

Jäpp. Har beställt från dem förut. Nackdelen är att de använder sig av ups och inte posten.

Postat

okej...vad finns det fler för bra europeiska butiker med fina priser?

maart (oregistrerad)
Postat
Nackdelen är att de använder sig av ups och inte posten.

inte nu längre. jag har en stor order på gång och mailade till dom och frågade om man kunde slippa ups (mot högre fraktkostnad) men fick det här svaret:

We ship with DPD and the Swedish Post takes over in Sweden.

Shipping costs to Sweden are £15.65

DieHard (oregistrerad)
Postat

Aha tack för den infon 😄 Bra att veta.

Postat
Nackdelen är att de använder sig av ups och inte posten.

Upplys gärna mig som inte använder UPS, vad tycker du är nackdelen med dem jämfört med Posten? Vad tycker du om DHL, FedEx m.fl?

alex30free (oregistrerad)
Postat

enligt mina erfarenheter är thomann.de och DV bäst...

man kan förhandla om priset, fast de låga priser, frakten förhandlar jag alltid bort (framkörning till dörren)!

I svenska butiker är de väldigt ovilliga när det gäller att pruta, frakten är bara gratis om man beställer över en viss summa...!

Det man ska tänka på hos DV är att alla uttag är "engelsk" anpassade, men säg till att du vill ha en adapter på köpet!

Postat

Angående UPS tycker jag att dom är kanonbra i alla fall i Sthlm. Problemet kan vara utdelningsadressen. Är man inte hemma på dagarna kan det vara mycket bättre att ange sin jobbardress. Andra problem kan vara om dom inte har fått portkoder eller om man saknar porttelefon.

UPS har då inte möjlighet att dela ut efter som någon måste signera. UPS tar då kontakt för att komma överens om hur utdelningen bäst ska ske.

Tycker UPS är klart bäst av alla bara man finns på plats på den adress som man har angivit. Ableton använder UPS och varje gång jag har köpt av dom kommer paketet på ett par dagar jag får kvittera och allt fungerar som smort. Övriga aktörer är det lite si och så med. Då det gäller posten är dom hopplösa då dom en visas med att skicka paketen till alla möjliga uthämtningställen som gärna ligger några mil från där man bor. Visserligen kan man med lite telfonsamtal få dom att skicka paketen till ett kontor närmare där man bor men det är nästan alltid problem. För att inte tala om Bussgods som alltid skickar allt ut på vischan någonstans utanför Farsta fast än jag har 5 minuter till uthämtningsstället i City.

Nä jag måste säga att UPS är helt lysande i alla fall här i Stockholm.

maart (oregistrerad)
Postat
Upplys gärna mig som inte använder UPS, vad tycker du är nackdelen med dem jämfört med Posten? Vad tycker du om DHL, FedEx m.fl?

jag skulle få en leverans med ups i våras och det gick inte så bra.

Dom levererar på dagtid utan annonsering, d.v.s. nån gång mellan 07.00-21.00, och man kan ju inte sitta hemma hela den tiden flera dagar i sträck...

Deras chaufförer har inga jobbtelefoner, utan om dom ringer är det från sina privata, och det går inte att få deras nummer från UPS så man kan inte komma överens om leveranstid.

Efter tre misslyckade utlämningsförsök skickas paketet tillbaks till avsändaren. Ska man vara bortrest ett tag och ber dom vänta med utkörningen håller dom paketet i 10 dagar, sen skickar dom tillbaks det.

Då pluggade jag på en skola och det gick inte att skicka paketet dit. Alternativet var att hämta det på UPS centrallager men det låg i ett industriområde typ 10 mil bort, med riktigt dåliga kollektivtrafikförbindelser. Alltså typ omöjligt att hämta ut det.

Till slut bad jag dom skicka det till mina föräldrars adress eftersom jag hade ledigt torsdag-fredag och skulle hem till dom då. Dessutom ligger utlämningscentralen där dom bor mycket bättre till. Det var inga problem för dom att skicka det dit. Jag gav dom adressen och dom frågade om det var hyreshus eller villa eller så. jag sa villa. Sen var jag hemma hela dagen men det kom aldrig. jag ringde deras kundtjänst och frågade varför, och då saknades det uppgifter om ifall det var hyreshus eller villa eller så, och därför hade dom inte kört ut det.

Pappa jobbar ganska nära utlämningscentralen så han sa att han kunde hämta ut det åt mig men då ville dom veta vilken tid han skulle komma och hämta det. Då lackade jag ur och sa ungefär "han kommer mellan 07.00-21.00. Ni är aldrig precisare än så, så ni får nöja er med det."

Med posten har det väldigt sällan krånglat, dom ringer och kommer överens om utlämningstid, och annars kan man hämta det på utlämningsstället (som alltid ligger närmare än UPS). DHL har aldrig strulat heller. Dom andra vet jag inte.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.