willchord Postat 12 januari 2010 Dela Postat 12 januari 2010 Varenda gång jag har på min förstärkare med en gitarr i-kopplad så hörs någon "%#¤"¤ polsk radiokanal! Börjar störa mig som fan på det. Dock så låter det bara när jag inte rör några strängar. När jag t.ex letar efter några tabbar på UG och inte rör några strängar så hör jag polsk musik ur min förstärkare! Hjälp mig! XD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bassebas Postat 12 januari 2010 Dela Postat 12 januari 2010 Har haft liknande symtom för några år sedan med en väldigt billig elgitarr. Vet inte vad det beror på, kanske billiga mickar? Provat med någon annan gitarr? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
willchord Postat 12 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 12 januari 2010 Har haft liknande symtom för några år sedan med en väldigt billig elgitarr.Vet inte vad det beror på, kanske billiga mickar? Provat med någon annan gitarr? Testat med två olika. Både min billiga gura Fender Squier Stratocaster och med min SG. Samma sak med båda två. Skitskumt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ErikP120 Postat 12 januari 2010 Dela Postat 12 januari 2010 Köp en ordentligt skärmad kabel och kolla om det hjälper. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 12 januari 2010 Dela Postat 12 januari 2010 Även jag misstänker dåligt skärmad kabel. (Den fungerar då som antenn!) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zim Postat 12 januari 2010 Dela Postat 12 januari 2010 Säkert en kombination av all utrustning som används. har själv haft problem med samma symptom tidigare. Just att prova skärmade kablar provade jag aldrig om det gjorde nån skillnad. Men vad jag vet påverkar är ju självklart förstärkaren men också pedaler!! Vissa pedaler, och ofta om du har en lång kedja av dem påverkar detta fenomen märkbart. Hur man sen löser problemet och får bort den ryska operan som jag ofta fick in 😆😊 kan jag inte svara på. Men som sagt, har du pedaler, prova först med att plocka bort dem och som sagts av föregående personer, skärmad kabel 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 12 januari 2010 Dela Postat 12 januari 2010 Testa också att koppla in stärkaren i ett jordat elurtag i stället för ojordat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alexho Postat 12 januari 2010 Dela Postat 12 januari 2010 Fick in P3 i mitt hörlurs-system i studion 😆 Bytte till en skärmad kabel, puff, det var borta!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 12 januari 2010 Dela Postat 12 januari 2010 Fick in P3 i mitt hörlurs-system i studion 😛Bytte till en skärmad kabel, puff, det var borta!! Jisses! Körde du verkligen med en oskärmad kabel och trodde att det skulle bli bra...? 😮😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alatar Postat 12 januari 2010 Dela Postat 12 januari 2010 Haha :-) Coolt! Måste du betala TV och Radio licens nu? 😆 /Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
willchord Postat 12 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 12 januari 2010 Hoppas jag inte... XD Det är väl bara en tidsfråga innan jag får höra någon Backstreet Boys-låt. Då fortsätter jag nog hellre lyssna på denna polska skiten xD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 13 januari 2010 Dela Postat 13 januari 2010 Detta har med hårdvarusynthar att göra? 🙂 Bygg en faradays bur! 😛https://www.studio.se/index.php?showtopic=71850 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
creel (oregistrerad) Postat 13 januari 2010 Dela Postat 13 januari 2010 Jag har också problem med det ibland. Jag kör jordat uttag och såvitt jag vet är kabeln skärmad. Inte fan har Planet Waves oskärmade kablar för flera hundra spänn? Och jag har provat med flera elgitarrer också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.