evilrocker Postat 12 januari 2010 Dela Postat 12 januari 2010 Jag spelar in och mixar i 24 bit i pro tools och håller mina audionivåer ganska lågt vid både inspelning och mix på kanalerna (peak på strax över halva). Håller ni även era midiinstrument (mjukvarusyntar etc) på samma låga nivåer som audion? Och hur sköter ni det i så fall, via utvolymen i den inserten eller trimplugg? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Steven Persson Postat 12 januari 2010 Dela Postat 12 januari 2010 Jag håller ungefär samma nivåer på mina MIDI instrument, men av någon anledning har jag fått för mig att volymkontrollen i själva mjukvarusynthen ska vara ställd rätt högt...(kanske ganska oväsentligt) Och jag rattar volymen via kanalen ja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 12 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 12 januari 2010 Men använder du regeln på kanalen då eller? Då får du ju inte ner nivån på kanalen, jag tänkte mer först tex Kontakt -> Trim -> Eq -> kompressor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.