minikraeftan Postat 11 januari 2010 Postat 11 januari 2010 Hej! Va ute på tuben lite o hörde detta Undrar hur man får en sån triggning på bas kaggen? Själv använder jag Cubase 5, Superior Drummer 2.1 med alla expansionpack, har även waves mercuy pluginpack. Tacksam för svar!
KillwithSkill Postat 11 januari 2010 Postat 11 januari 2010 Står ju hur han har gjort! i use a roland TD-6 kit and dump the MIDI into cubase. then i use drumkit from hell for the kit sound apart from the kick which i use a sampler to trigger a nicer sounding one
Hastalavista Postat 11 januari 2010 Postat 11 januari 2010 Hej! Va ute på tuben lite o hörde detta Undrar hur man får en sån triggning på bas kaggen? Själv använder jag Cubase 5, Superior Drummer 2.1 med alla expansionpack, har även waves mercuy pluginpack. Tacksam för svar! Hur man får en sådan triggning? Fattar inte riktigt vad du menar, är det ljudet du är ute efter? Snubben på tuben kör ju DFH och har du alla expansioner till SD2 så har du väl inga problem? Jag tycker snubben var riktigt grym!
minikraeftan Postat 11 januari 2010 Trådstartare Postat 11 januari 2010 (redigerat) Vad menar han med en sampler som han triggar? Det är mest ljudet jag är ute efter, några tips? Redigerat 11 januari 2010 av minikraeftan
Vakuumanka Postat 11 januari 2010 Postat 11 januari 2010 Vad menar han med en sampler som han triggar? Det är mest ljudet jag är ute efter, några tips? Det är Drum Kit From Hell (DFH) han kör med. Sök på google.se Svårare är det inte.
Hellpig Postat 11 januari 2010 Postat 11 januari 2010 När han spelar in spelar han ju in midisignalerna från det digitala trumsetet. Antagligen har han separerat bastrummans "midi-noter" och använt en annan mjukvara *släng in valfri sampler och ladda in ett bastrumsljud som passar i den".
minikraeftan Postat 11 januari 2010 Trådstartare Postat 11 januari 2010 ok tack iaf, trodde bara jag hade missat något.
crillemannen Postat 11 januari 2010 Postat 11 januari 2010 Du skriver att du har Waves Mercury och det har du betalat för va?? big lol på den
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.