Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja. Har ett apogee duet ljudkort.

Allting verkar fungera som det ska men när jag kopplar in en elplanka så verkar det inte komma någon signal vare sig i Logic eller någonstans i datorn.

Testade köra in en mic och den funkade direkt.

Kan det vara någon inställning jag glömt? :S I Logic är det som det ska + att micken funkade.

Sry för åuckad och outvecklad förklaring men det är inte svårare än att det inte kmr någon signal! 😎

Annons
Postat

Har du valt "instrument" som ingång? öppna maestro och se om det står XLR mic på kanalen.. ändra isf till "intrument"

Postat

Tackar. Hittade controllpanel i Logic efter jag skrev tråden. 😎

Dessvärre verkar jag inte fått med någon mjukvara "Maestro"?

Tack för snabbt svar!

Postat
  jmysss sa:
Testade köra in en mic och den funkade direkt.
...och det tyder på att det också är som iGnu skriver. Du har valt mikingången på kanalen.

Även om du har två 2 XLR-kontakter med miksymbol och 2 telekontakter med gitarrsymbol så är det fortfarande bara två ingångar åt gången.

I Maestro (eller från Logics egen Apogee Control Panel) väljer du mellan XLR Mic, XLR Line +4dBu, XLR Line -10dBV eller Instrument.

Om du inte behöver stereomika, så kör din mikrofon på kanal 1 och gitarren på kanal 2 och så slipper du välja.

Postat
  jmysss sa:
Dessvärre verkar jag inte fått med någon mjukvara "Maestro"?

Du är inte tvungen att ha Maestro ifall du styr Dueten från Logic, men jag föredrar att använda den ändå. Du laddar hem senaste version från Apogee.

Postat
  Linus sa:
Du är inte tvungen att ha Maestro ifall du styr Dueten från Logic, men jag föredrar att använda den ändå. Du laddar hem senaste version från Apogee.

Tackar Linus. Ska genast tanka hem! 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.