Hanse Postat 5 januari 2005 Postat 5 januari 2005 Har lite problem med att få igång guitar rig. När jag spelar ser jag att input mätaren i guitar rig rör på sig, men ser ingenting i output och får inget ljud. Utanför guitar rig fungerar det utmärkt, hör gitarrljudet direkt. Kör med ett Audiophile 2496. Någon som vet om det är några särskilda inställningar som gäller i "M Audio Delta Control Panel" (ljudkortets mixer) eller guitar rig?
Hanse Postat 10 januari 2005 Trådstartare Postat 10 januari 2005 När jag kör med realtidseffekter i Cubase funkar Amplitube och alla andra effekter perfekt, men inte guitar rig. Jävligt skumt. Jag har "Direct Monitoring" urkryssat i Cubase. Använder de analoga in och utgångarna på ljudkortet. Mina inställningar i "Audio+ MIDI settings" i guitar rig är följande: Output Device: "M-Audio Delta Asio" Input 1: "1: Analog In 1 Delta-AP [1] Input 2: "2: Analog In 2 Delta-AP [1] Output 1: "1: Analog Out 1/2 Delta-Ap [1]" Output 2: "2: Analog Out 1/2 Delta-Ap [1]"
mikey2times (oregistrerad) Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Testa att mixtra lite med H/W Out 1/2 under Patchbay/Router fliken.. Tror jag hade något liknande problem förut...
Hanse Postat 10 januari 2005 Trådstartare Postat 10 januari 2005 Under "H/W Out 1/2" och "H/W Out S/PDIF" har jag klickat i Monitor Mixer, är det korrekt?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.