Wheels (oregistrerad) Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Någon som vet hur man får Creative Prodikey tangentbord att spela interna vst syntar? Jag är novis... så förklara det så enkelt det går.... Tack på förhand... Även tack till er som hjälpte mig med Latencyn....Asio4all fungerar utmärkt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Har du någon host/sequencer att köra vst syntarna i ska det väl mer eller mindre bara vara att tuta och köra. Annars torde det stå i din manual som troligen förljde med produkten. Om inte annat så får du ställa in lite midiinställningar i ditt program, men då måste vi veta vad det är för något. Om du spelar i ditt program på din keyboard, får du in midi insignal? (brukar vara nån lampa som blinkar nånstans). Mer info så kommer säkert mer hjälp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wheels (oregistrerad) Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Jag kör cubase 2.2... Jag får insignal.. En röd signal i cubase som hoppar o far när jag spelar... Dock inge ljud ut samt inge inspelat vid recording... Blir det speciellt om keyborden är inkopplad via vanliga ingången(för tangentbord) än midi input?(Vilket jag inte har) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Så här skulle jag göra (i SL 1.06, antar att det är samma i tvåan) 1) Skapa VST-syntharna i menyn "VST Instruments". 2) Skapa ett midi-track 3) Sätt "in" på midi-tracket till ditt midikeyboard 4) Sätt "out" på midi-tracket till ditt VST-instrument 5) Aktivera monitor på midi-tracket 6) Spela! // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 Någon som vet hur man får Creative Prodikey tangentbord att spela interna vst syntar? Hej! Gratulerar till ett bra köp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 5 januari 2005 Dela Postat 5 januari 2005 (redigerat) Hej! Gratulerar till ett bra köp! 🙂 :) 😆 Redigerat 5 januari 2005 av osiris Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kallekanin Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Killen lirar trummor på creative keyboard när du fått vst å fungera så är de bara å börja lira trummor som snubben i videon 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wheels (oregistrerad) Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 Tack för länken på den trumspelande mördarmaskinen. Får Hogge att framstå som ...ja(heheh) Jag kommer lägga upp länkar till bandet så fort vi fixat ny sida samt säkert något prov på vad jag själv pysslat med i min studio...... Trevligt med fler gammla avdankade/övervintrade....Det har ju snart gått 10år nu så hårdrocken är nog på G igen.... Intressant bara med alla nya småbolag som promotar hemifrån sovrummet. Jag undrar om dom tillför eller pajar branchen? Vad är den allmäna inställningen här på studioforumet mån tro? Long live rock`n roll!!!! 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Les Paul Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 Killen lirar trummor på creative keyboard när du fått vst å fungera så är de bara å börja lira trummor som snubben i videon 😠 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.