Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej.

Jag har precis införskaffat Logic Pro och ett Apogee-duet kort. Det enda som fattas nu är en fin mick för att spela in sång och diverse olika instrument (mandolin, nylon- och stålsträngad gitarr, dobro, munspel, gitarrbanjo). Finns det någon fin kondensatormick i prisklassen 3-5000 kr som man kan spela in allt det här med och att det låter väldigt bra kvalitetsmässigt? Är ett mickbås att rekommenderas också?

Tack på förhand!

Oliver

Redigerat av Ollart
Annons
BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

jag har en se electronics 2200t rörmicken, den tycker jag är bra för de pengarna...

Postat

Då det startas minst två trådar i veckan med denna fråga så skulle jag börja med att läsa några av de tidigare trådarna där allt som kan sägas i ämnet stötts och blötts flera gånger om.

Det viktigaste tipset jag kan ge dig är att du måste prova vilken mick som passar dig (om det gäller sång) då ingen kan veta vilken mick som passar just din röst.

Postat

Tack för alla tips. Det kommer vara väldigt bra till hands! Jag kan börja med att dra förbi en musikaffär och testa de mickar jag kollat igenom. Se electronics-micken låter som en bra start!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.