Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Efter att jag bytt dator och kör nu en I7 med SSD disk som opereativ får jag häng bara när jag kör mjukisar typ Athmosphere m.m.

Externa inga problem. Audio på Sata disk.

Någon som vet vart jag ska leta?

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Häng som i att hela datorn låser sig eller en not blir hängande eller cubase blir hängande?

Prova att ta bort swapfilen från SSD disken.

Prova att stäng av hyperthreading.

Prova en programvara som testar maskinen. Någon minnes och disk test. Det är många som kör i7 och ssd så det är knappast där felet är,

Postat
Häng som i att hela datorn låser sig eller en not blir hängande eller cubase blir hängande?

Prova att ta bort swapfilen från SSD disken.

Prova att stäng av hyperthreading.

Prova en programvara som testar maskinen. Någon minnes och disk test. Det är många som kör i7 och ssd så det är knappast där felet är,

Hej. Det gäller bara Cubase 5 och just mjuksyntharna.

Postat
Hej. Det gäller bara Cubase 5 och just mjuksyntharna.

Vart hittar jag hyper reading?

pme (oregistrerad)
Postat

Hyperthreading hittar du i ditt bios (förhoppingsvis). Men börja med någon test suite för din hårdvara.

• 3 veckor senare...
Postat

Varför jag inte hört av mif:

Jag har ännu inte fått ramtesten att funka.

Det känns bökigt att få till den. man ska tydligen spara ner en fil och sedan bränna den som en ISO fil. men datorna bootar ändå inte från skivan. Jag har ställt om boot till cd läsaren.

Ja ja hänget finns kvar. Börjar misstänka att någon disk inte mår bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.