Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Är i behov av nån mixervariant med iallf två sterio in och ett hörlursjack ut, hade tänkt ha det på skrivbordet hemma så storleken är ju lite småviktig. Nu kollade jag runt lite och såg att man kanske skulle satsa på nått lite rejälare direkt, är nämligen i behov av fantommatning så tänkte att man kanske kunde kombinera skiten. Vad jag behöver är alltså ett bord med två sterio in, hörlursjack, och 1-2 xlr in och ut med fantom på, finns det nått sånt eller är det mest dåliga fantasier?, skall sägas att jag inte har jättebra koll på mixers i allmänhet .) .

Annons
Postat

Ja den låter ju helsjyst, surfade runt och kollade lite men den verkar lite lurig med att få tag på i nätbutiker, hur är det med 4sound, jam och sånt, brukar t.ex de i Göbteborg ha Blend mixrar inne, om det är värt att åka ner och kolla. Tack för snabba svar .)

Postat

Köpte precis ett rme 9632 som jag är väldigt nöjd med men vad jag förstår så har den inte fantom, sen hdmi in i skärmen och tycker det vore trevligt att kunna koppla lurutaget därifrån till nånting så att jag slipper krypa bakom datorn och byta varje gång jag t.ex tar en liten paws från musicierandet och sätter mig lite vid min 360 😳 , men det är ju lite av en bisak. Sen har jag en hel del synthprylar som jag nog kunde få användning för såhär med, tycker det låter kanon med en liten mixer. 😱

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Köpte precis ett rme 9632 som jag är väldigt nöjd med men vad jag förstår så har den inte fantom

HDSP-9632 är ett ljudkort som saknar inbyggt micsteg så därför vore det helt onödigt att skicka 48V på de analoga ingångarna. :rolleyes:

Postat
HDSP-9632 är ett ljudkort som saknar inbyggt micsteg så därför vore det helt onödigt att skicka 48V på de analoga ingångarna. 🙁

Jo precis, antog att det var nått sånt. .) ...hittade en rca/3.5 mm kabel hemma, tänkte ju inte på att koppla skärmen till kortet, fungerar kanon... men jag behöver fortfarande nån form av fantom mm. så skaffar nog ett mixerbord med sen. Hur fungerar det föresten med gitarlineing på Rme'n, jag antar att den inte får matning från kortet heller då, eller?

• 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.