Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Håller med om att han gör musik, men återigen ingen .. ja det vet ni nog redan vid detta laget.

Pazo: jasså det gör man? Sätter man ut not för not så kan jag säga att dom människorna gör allt från början. Det kan jag göra på min telefon också, är jag musiker nu?

Overkill: För mig går begreppen musiker & instrumentalist hand i hand. Är du en flitigt övanade instrumentalist med kunskaper innom ämnet musik så går du mot att vara en musiker.

Jag anser att spelar man in en sak på skiva så skall man kunna framföra det live också.

Det känns så sjukt wannabe att använda gitarrpluggar t.ex. och använda dem looparna till att göra en låt. Plocka fram en gura och spela in det istället.

Sedan är alla dessa trumprogram och pluggar väldigt väldigt bra om man sitter hemma och skall göra ett embryo till en låt för att kanske visa trummisen i banden ungefär hur man hade tänkt sig att trummorna skulle spelas.

Märk väl att jag hela tiden hävdat min personliga åsikt. Jag är ingen inträngd byfåne som vägrar ändra uppfattning men, detta är någonting som jag känner väldigt starkt för och därför ändrar jag mig inte. Likväl står ni upp för det ni tycker. Ni som känner er påhoppade skall inte göra det då det finns minst lika många som tycker det är bra som tycker det är dåligt allt med vad samplingar och grejjer heter.

Det ligger mer åt konstnärshåller än musikerhållet såntdär för mig.

Jag tycker iof inte att hippedihop är musik heller.

Annons
Postat

Jadu. Du har en väldigt inskränkt och onödig inställning till musik tycker jag. Förstår inte vad det ska vara bra för. Men vi lär väl inte komma längre än så.

Postat

Jag ställer jätte gärna upp och gör alla ljud åt dig, det skulle bara vara obeskrivligt kul, inget offensivt men känns ba så dumt att lägga ner tid till att sitta o spela in från gameboy när du kan få tusen gånger bättre kvalite.. så jag ställer gärna upp som sagt 😆 bara säga till om du vill.

Postat
Det spelar ingen roll hur jäkla vitsig du försöker vara, faktum kvarstår att jag inte ser en kille som använder musen eller sitt gameboy för att klistra ihop samplingar som andra MUSIKER har gjort som en musiker. Ser folk som programmerar dance låtar och allt annat skit och är så sjukt nöjd och försöker hela tiden hävda sig som en "musiker". Visst, dom har kanske fått ett skönt gung. Men det skulle fan en femåring också få om han satt en timme.

Ge en gitarr till en som håller på med såntdär eller något annat instrument så kan dom fan knappt namnet på instrumentet i 90% av fallen. Jag tar sådana människor som ett jäkla hån mot riktiga musiker.

Du kan väll inte på fullaste jävla allvar påstå att denna kille:

Är en musiker?

Skojjar du med mig eller?

Håller med. Att klippa först sönder, och sen ihop musik musiker en gång spelat, det kan väl en dresserad apa? Eller en slumpgenerator. Ta det till en högre nivå? Ha!

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Håller med. Att klippa först sönder, och sen ihop musik musiker en gång spelat, det kan väl en dresserad apa? Eller en slumpgenerator. Ta det till en högre nivå? Ha!

Menar du att en dresserad apa skulle ha lättare att hantera en dator än dig?

DieHard (oregistrerad)
Postat
SPELA

Hämtat från engelska versionen av en En annan del av Köping? 😛😛 Han ser ju hur muppig ut som helst. Musiken likaså.

Postat

Fixar du detta Apan Nilsson?

😛
DieHard (oregistrerad)
Postat
Har jävligt svårt för folk som klipper ihop loopar och använder pads som kallar sig musiker med.

Det som kallas hip-hopare.

DieHard (oregistrerad)
Postat
Fixar du detta Apan Nilsson?
😛

Tror inte Nilsson ens visste vad en Game Boy var innan han klev in i den här tråden. 😛 Men han måste ju köra på med sin image som datahatare. 🙂

Postat
Tror inte Nilsson ens visste vad en Game Boy var innan han klev in i den här tråden. 😄 Men han måste ju köra på med sin image som datahatare. 😄

Haha. Jag hatar inte datorer, har bara svårt för dem. De är inte heller nödvändiga för att spela in musik. Jag har spelat in mycket mer musik utan dator än vad många med massor av datorer och DAWar har gjort.

Jag vet inte vad Game Boy är nu heller, sånt skiter väl en sjöman i?

DieHard (oregistrerad)
Postat
Haha. Jag hatar inte datorer, har bara svårt för dem. De är inte heller nödvändiga för att spela in musik.

Nä man kan klara sig utan en dator för det. Men det underlättar. Hur många datorlösa studios finner du idag?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.