Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Använder i dagsläget Autotune 5 och en del Melodyne för röstpitchkorrigering. De arbetar båda mjukt och fint och man behöver knappt höra att de finns där.

När jag häromdagen skulle vrida till Autotune för att skapa en effekt av det hela blev jag besviken. Det lät inte det minsta kul.

Jag vill att det ska låta som när jag -98 satt på Stockhouse studios och lattjade.

Så till frågan:

Finns det gamla versioner av Autotune som är elakare mot sångmaterialet?

Eller andra program som pitchar så som jag är ute efter.

Tack på förhand

Mickestrang

Redigerat av mickestrang
Annons
Postat

Ingen som har några idéer?

Postat
Ingen som har några idéer?

Jag har ingen aning om hur du vill att det skall låta, jag visste nog inte ens att Autotune fanns när du satt och lattjade back in the 90s.

Posta en länk till nån låt som du vill härma så kanske du får bra svar vettja!

Postat

ska länka något trevligt, men imorrn. Sängdags:))

Postat

Hej! Du kanske menar "Cher-effekten" som startade det hela? Vet inte om det är det soundet du vill ha men det här säger Wikipedia om saken:

http://en.wikipedia.org/wiki/Believe_%28Cher_song%29

Production and the "Cher effect"

Cher's voice is altered by a pitch correction speed that is "set too fast for the audio that it is processing." Producer Mark Taylor added the effect to Cher's vocal simply as a lark. In interviews at the time, he claimed to be testing out his recently purchased DigiTech Talker. It later emerged that the effect was not created by a vocoder, but by using extreme (and then-unheard-of) settings on Antares Auto-Tune software.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.