Bassebas Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 När folk inte hör att det låter illa och är otajt. När en tex en musiker ska med all vilja klara av det där fina "solo-licket" i repan eller på en inspelning, fast lyckas kanske 1 gång på 1000 för att det helt enkelt är för svårt.
Johnny Boi Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 En dåligt spelad MIDI-saxofon av sämsta kvalité! Sax kan ju vara det jobbigaste som finns att lyssna på när den är i fel sammanhang och låter kasst...MIDI-sax alltså. Fast en riktigt går ju att göra såna där härliga falsktoner på...svårt det där.
DieHard (oregistrerad) Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 instrument och ljud som inte tillför något bara för att man inte kunde döda sina älsklingar. Bort, bort.
DieHard (oregistrerad) Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 Låtar som slutar med fade-out. Låtar som börjar med fade-in då? 😕
DieHard (oregistrerad) Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 Trummisar som inte fattar att fillet inte passar in i låten eller tillför något bara för att de tycker det var ett så coolt fill. Som kommersiellt exempel är det bara att lyssna på Manowars första album och höra trummisens usla bankande och fills som allt annat passar in. 😕 Han jobbade som slaktare innan han blev heltidstrummis i Manowar. Han är säkert en duktigare slaktare än trummis. Ett säkert stalltips är att han nog återgick till det igen. 😄
Demonproducenten Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 Jag är glad att ingen nämnt det svenska nittiotalsrap-breaket förresten.. jag tänker på stakka Bo och dylikt. Men antar att det måste med nu.. Kommer nån på mer usla grejjer så nämn gärna dom! om du ska ha med lite rap så se till att det är ganska dålig rytmik å på invadrarsvenska
SadamJR Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 nu får du förklara varför Vad är det du inte förstår?
joachime Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 om du ska ha med lite rap så se till att det är ganska dålig rytmik å på invadrarsvenska Vad är invandrarsvenska och varför ska man absolut inte använda det vid inspelning?
Guitar Nilsson Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 tror inte det finns nånting värre än över autotunad rnb......bläääääääää...referens: valfri modern rnb låt... Vad är en mb? Vet pino-inget, jag.
DieHard (oregistrerad) Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 (redigerat) Vad är en mb? Vet pino-inget, jag. rnb, förkortning för rythm and blues. Obs inte det du tänker på utan mtv-versionen som låter som mtv-soul, som inte heller låter som soulmusik som du säkert också förknippar det med. Blev det mer begripligt nu? 😕 Redigerat 15 januari 2010 av DieHard
Demonproducenten Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 Vad är det du inte förstår? exakt vad du menar å varför det är dåligt
Demonproducenten Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 Vad är invandrarsvenska och varför ska man absolut inte använda det vid inspelning? den korrekta benämningen är väl rinkebysvenska minns jag nu det låter skit rent konkret å det låter ännu mer skitlöjligt när man vet att nån som är infödd svensk väljer detta för att visa man är bad from da hood fast i sverige petter tex svengelska som gimmick är lika förkastligt
Demonproducenten Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 rnb, förkortning för rythm and blues. Obs inte det du tänker på utan mtv-versionen som låter som mtv-soul, som inte heller låter som soulmusik som du säkert också förknippar det med. Blev det mer begripligt nu? 😉 😆 lägg märket till att han skrive mb - inte rnb men det ser rätt likt ut ☺️ @nilsson: diehard menar r'n'b
SadamJR Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 exakt vad du menar å varför det är dåligt Tror jag skiter i det i det här fallet.
Vallhagen Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 Ok en till: Väldigt överanvända pukrullningar med klassiskt d-drumljud. Det finns nån gammal Jim Steinman- el meatloaf(?)-låt som blir direkt komisk, fan jag kommer inte ihåg vilken... tjing
Vallhagen Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 ...Manowars första album och höra trummisens usla bankande och fills som allt annat passar in. 😆 Han jobbade som slaktare innan han blev heltidstrummis i Manowar. Han är säkert en duktigare slaktare än trummis. .. Hehe, ja det är komiskt. Men fan, han är ju mannen bakom THE drumkit from hell. Bara en sån sak...
Guitar Nilsson Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 rnb, förkortning för rythm and blues. Obs inte det du tänker på utan mtv-versionen som låter som mtv-soul, som inte heller låter som soulmusik som du säkert också förknippar det med. Blev det mer begripligt nu? 😄 Aha. men vad fan rythm n blues är har jag aldrig fattat. Jag tror det är nåt popsnören säger att de spelar utan att veta vad de menar med det. Jag tror inte det finns rnb (som det hette förr) alls egentligen. På gamla affisher med The Who stod det att de spelade maximum rythm and blues. Skulle det vara samma sak man producerar fram i datorer idag? Nej, rythm and blues är ingenting som existerar. Det är bara ett svammelord. 🙂
DieHard (oregistrerad) Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 Tror jag skiter i det i det här fallet. Du påstår något och förklarar inte varför och när du får frågan att förklara varför så skiter du i det istället? Låter inte som din teori var speciellt genomtänkt från första början.
DieHard (oregistrerad) Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 Heroin! Ja ingen som nämnt det innan, konstig nog eller? 😄 Nä men droger överhuvudtaget. Försämrar bara ens prestationer. Även om man inte själv tror det just då.
joachime Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 den korrekta benämningen är väl rinkebysvenska minns jag nudet låter skit rent konkret å det låter ännu mer skitlöjligt när man vet att nån som är infödd svensk väljer detta för att visa man är bad from da hood fast i sverige petter tex svengelska som gimmick är lika förkastligt Ok. Hur tycker du att rap på svenska ska låta?
SadamJR Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 Du påstår något och förklarar inte varför och när du får frågan att förklara varför så skiter du i det istället? Låter inte som din teori var speciellt genomtänkt från första början. Eller oxå skrev jag något som är uppenbart för alla utom för den som inte vill begripa, vilket väl knappast är fallet med dig eftersom du verkligen aldrig tyx begripa något, men du hade å andra sidan inte med det hela att göra från början.
Hellpig Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 Ja ingen som nämnt det innan, konstig nog eller? 😄 Nä men droger överhuvudtaget. Försämrar bara ens prestationer. Även om man inte själv tror det just då. Eller rent av förbättrar om än kortvarigt fast det är kanske en annan diskussion... men en annan sak som jag ogillar är många moderna metalbands osaliga sökande efter midiperfektion, eller vad man nu skall det när de skall vara så tighta så att man lika gärna kunde lyssnat på något som är programmerat. Min systers äldsta pojk skulle tvunget spela ett upp ett trumsolo från någon metaltrummis när jag var där o hälsade på över nyår och ... var trummisen säker? Ja. Kunde jag lika gärna lyssnat på någon som programmerat detta i SD2.0? Ja. Extremt tråkigt. Och gitarrister som spelar arpeggios och skalor och shreddar över halsen som ett lokomotiv på speed. Tillför nada enligt mig.
DieHard (oregistrerad) Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 Eller rent av förbättrar om än kortvarigt fast det är kanske en annan diskussion... men en annan sak som jag ogillar är många moderna metalbands osaliga sökande efter midiperfektion, eller vad man nu skall det när de skall vara så tighta så att man lika gärna kunde lyssnat på något som är programmerat. Min systers äldsta pojk skulle tvunget spela ett upp ett trumsolo från någon metaltrummis när jag var där o hälsade på över nyår och ... var trummisen säker? Ja. Kunde jag lika gärna lyssnat på någon som programmerat detta i SD2.0? Ja. Extremt tråkigt. Nä gillar inte heller när det ska vara så supertight heller. Många som är grymt duktiga tekniskt också men det där med känslan försvann på vägen. Och gitarrister som spelar arpeggios och skalor och shreddar över halsen som ett lokomotiv på speed. Tillför nada enligt mig. Motsvarigheten till alla gitarrister med alla sina "jag vill impa på alla med mina gitarrjuckarsolon". Gitarrister som inte kan låta bli att spela hela tiden och inte fattat vad ett break tillför en låt ska man inte ha med. Allt för många gitarrister har ett allt för stort ego och övertro på att det är dem som gör låtarna intressanta, förutom sången.
Valle Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 Eller oxå skrev jag något som är uppenbart för alla utom för den som inte vill begripa, vilket väl knappast är fallet med dig eftersom du verkligen aldrig tyx begripa något, men du hade å andra sidan inte med det hela att göra från början. Tänk, du upphör aldrig att vara bitter. Och jag börjar faktiskt tro att du njuter av det. Måste vara härligt att spy galla över allt och alla i anonymitetens namn. Tragiskt. Beklagligt.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 Tänk, du upphör aldrig att vara bitter. Och jag börjar faktiskt tro att du njuter av det. Måste vara härligt att spy galla över allt och alla i anonymitetens namn. Tragiskt. Beklagligt. Är det så konstigt att han är bitter då hans förebild avrättades?
Valle Postat 15 januari 2010 Postat 15 januari 2010 Nä men droger överhuvudtaget. Försämrar bara ens prestationer. Även om man inte själv tror det just då. Njae... Det beror på hur man ser på det. Keith Richards har skrivit några av rockhistoriens förevigt stansade låtar — och han var FUCKED UP på amfetamin (eller om det var coca). Förtydigande: Droger är inte bra för hälsan. Men de är inte nödvändigtvis dåliga för kreativiteten.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.