Voltage Postat 8 januari 2010 Dela Postat 8 januari 2010 Är väldig intresserad av trumljud och skulle vara kul att höra vad ni har för favoriter?? Mina favoriter just nu: Slint - Spiderland (1990) Spiderland Shellac - Terraform(1998), At Action Park (1994), 1000 Hurts (2000) Prayer To God Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bedlam Postat 8 januari 2010 Dela Postat 8 januari 2010 Metallicas svarta. //Bedlam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hefu Postat 8 januari 2010 Dela Postat 8 januari 2010 Sting- Ten Summoners Tale låter sjukt bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 8 januari 2010 Dela Postat 8 januari 2010 (redigerat) Låten Two princes med spin doctors. MVH Anders EDIT: Aj då, det va inte album utan singel. jaja 🙂 Finns ju många bra, men detta är ett trumljud som verkligen sticker ut och gör det på rätt sätt tycker. Redigerat 8 januari 2010 av Gizmozis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Badertheinvader Postat 8 januari 2010 Dela Postat 8 januari 2010 Adept-Another Year Of Disaster 2009 <3333 Bästa virveln någonsin finns dock i ROCK YOU LIKE A HURRICANE: dyn dyn dyn dyn dyn dy dy tu <3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ONSatan Postat 8 januari 2010 Dela Postat 8 januari 2010 Också en singel, men, Iggy Pop Lust for Life. Satan vad dom trummorna är goa. Älskar dom! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FunkyKeys Postat 8 januari 2010 Dela Postat 8 januari 2010 TOP-FIVE: Michael Franks - "Passion Fruit" [1983] (Steve Gadd, Chris Parker) Fulländat trumsound. Al Jarreau - "Jarreau" [1983] (Steve Gadd, Jeff Porcaro) Grymt sound och världens två bästa trummisar. Gino Vannelli - "Nightwalker" [1981] (Vinnie Colaiuta) Maffigare, grymt lirat. Tower of Power - "In The Slot" [1975] (David Garibaldi) Torrt och superfunky. Steely Dan - "Gaucho" [1980] (Bernard Purdie m.fl.) Purdie på "Babylon Sisters"... Mmm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iGnu Postat 8 januari 2010 Dela Postat 8 januari 2010 Diggar trumljudet på Nickelbacks senaste album Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 8 januari 2010 Dela Postat 8 januari 2010 (redigerat) Trummor med svål i: Motely Crue 1994 med John Corabi Kiss - Creatures of the night Whitesnake - Slide it in och Saints'n'sinners Metallica Black album Snyggt trumljud: Toto - Tambu, fast jag hatar den plattan då vartenda jävla ljudtekniker tjatade sönder plattan då dom skulle kolla PA't! Sting - Mercury Falling och Ten Summoners Tale (var på den turnen dom gjorde. Spelade på Mallorca på nån travbana. Clair Brothers levererade ljudet. Kan säga att det lät bra. Sinnesbra konsert. Fyra ybermusiker på scenen. Aggro: Pantera - Far beyond driven Slipknot - All hope is gone Bra neutralt: Relient K - Five score and seven years to go. Kanonljud, lyssna på Must have done something right ASBRA! Green Day - American idiot! Sen finns det ca en miljard till... men orkar inte...Jo jag orkar. Glömde ju för fasen yberguden! Jeff Lynne och hans produktioner! Redigerat 8 januari 2010 av KillwithSkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanElfstrom Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 (redigerat) Trummorna på Lamb of Gods skivor har ett jäkla härligt sound tycker jag! låter lite skrothög av dem xD fast på ett bra vis 🙂 De har väldigt snyggt sound på alla deras instrument egentligen 🙂 "Set to Fail" är ett väldigt bra exempel! http://open.spotify.com/track/7m6AQxjuvjTtz6xR8gkXiB Redigerat 18 januari 2010 av JohanElfstrom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 Diggar trumljudet på Nickelbacks senaste album He-vete va den lät stereobreddad 😲 Tippar på mellan 100-200% 🙂 MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 Soundet på Pet Sounds är ganska svårslaget. Men så är det ju Hal Blaine som lirar (mestadels) också. /CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cRiTza Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 (redigerat) Är väldig intresserad av trumljud och skulle vara kul att höra vad ni har för favoriter?? Mina favoriter just nu: Slint - Spiderland (1990) Spiderland Shellac - Terraform(1998), At Action Park (1994), 1000 Hurts (2000) Prayer To God Jag diggar låten CARLE av cRiTza som ligger uppe på forumet på låtkritik/elektroniskt. Det trumljudet är episkt. Redigerat 18 januari 2010 av cRiTza Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 (redigerat) Det vore ju synd att inte nämnda Dave Weckls tredje soloalbum "Hard Wired". Jag förutsätter att jag inte behöver presentera Dave. Soundet är mitt ideal. Jeff Porcaros ljud i "Rosanna" (t ex). Jeff Sipe när han spelar med Hellborg/Lane. Givetvis Vinnie när han lirar med Sting (bl a). Han kan stämma grejerna. Redigerat 18 januari 2010 av JohnRick Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sadomachine (oregistrerad) Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 Det mesta med the Prodigy, programmerat låter fetast...., annars är det Strapping young lad`s trummor som gäller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woollie Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 Me and my gang och What hurts the most av Rascal Flatts har gött trumljud. Gillar även Misery Business av Paramore. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 No use for a name - Hard rock bottom Green day - Nimrod Green day - American idiot Green day - 21st century breakdown Refused - Shape of punk to come Rise against - The Sufferer & the Witness Dashboard confessional - Alter the ending Paramore - Riot! Paramore - Brand New Eyes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 Det beror ju så mycket på vad man är ute efter, men är man ute efter ett "naturligt" trumljud är Steely Dan svåra att förbigå. Deras lp Aja från 77 innehåller dessutom flera fantastiska trummisar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 Diggar trumljudet på Nickelbacks senaste album +1 Chris Lord Alge med broder bakom spakarna där!! Kan inte bli annat än ett sjuhelvetiskt drag i trummorna då!!! /Crunch' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 Jag droppade faktist 5 CLA-mixar i min lista ....haha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 Jag droppade faktist 5 CLA-mixar i min lista ....haha Tänkte inte ens tanken... Bara tagit reda på att han gjort det trumljudet. Det enda i din lista som tilltalade mig var Refused rent musikaliskt så tanken slog mig inte ens... men det var ju trumljud! ...beats me! Får kolla upp det där! Take care!! /Crunch' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 (redigerat) Unikt sound med ett j-a delay på allt Redigerat 18 januari 2010 av Analogfreak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 (redigerat) Tyngsta visparna nånsin! 😄 Redigerat 18 januari 2010 av KillwithSkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 (redigerat) Tyngsta visparna nånsin! 🙁 Vad vore ELO utan Jeff Lynne? 😄 Redigerat 18 januari 2010 av Analogfreak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 ELO hade överlag fylligt trumljud. Att lägga trummor över 0VU på tape generar mycket saturation och bandkompression. 😄 http://www.youtube.com/watch?v=ivFM0pYyUcY Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 (redigerat) Här processas det rejält, 1981 - ELO - Twilight Eller ja.... Hela plattan är ju ett mästerverk! TIME! Redigerat 18 januari 2010 av KillwithSkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 Här processas det rejält, 1981 - ELO - Twilight Eller ja.... Hela plattanär ju ett mästerverk! TIME! Aaah jag älskar plattan "Time". ELO gjorde verkligen skäl för Vocodern underbart. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 (redigerat) Här processas det rejält, 1981 - ELO - Twilight Eller ja.... Hela plattan är ju ett mästerverk! TIME! Mer från Time (Yours truly 2095) Njut 😄 http://open.spotify.com/track/7IMkrUDp40GMZ5ACHDjajj Here Is The News http://open.spotify.com/track/6gEHYnOHnias0r51Wcbb8B Redigerat 18 januari 2010 av Analogfreak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kokanin Postat 18 januari 2010 Dela Postat 18 januari 2010 (redigerat) Nirvana - In Utero. Uj uj.. EDIT: Måste säga att "Mogwai - The Hawk Is Howling" har juste ljud också. Lyssna på låten "Batcat" 😄 Redigerat 18 januari 2010 av Kokanin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.