Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

Jag har en Line 6 ux2 och jag undrar en sak.

När man har kopplat hörlurar till den och köra via dom.

För jag tycker det är skit tråkigt och köra via Gearbox media player och inget annat.

Innan fick jag allt ljud genom dom hörlurarna som man hade kopplat till ux2n men jag vet inte hur. Efter en stund när jag lirade gitarr så kom allt ljud i dom jag blev skit rädd

Kör ju med mitt headset till allt annars men får ju hur ska man förklara.. Allt windows ljud går genom dom ju men inte dom andra som man har kopplat till ux2n..

Och nu vill jag veta om det går och skifta ljud till dom så man får allt ljud?

Tacksamn för svar 😑

Redigerat av Wildchild91
Annons
Postat

I Kontrollpanelen kan du ställa in vilket ljud Windows ska använda. Ditt inspelningsprogram använder antagligen ASIO-drivers och det ställer du in i det programmet.

/Jocke

Postat
I Kontrollpanelen kan du ställa in vilket ljud Windows ska använda. Ditt inspelningsprogram använder antagligen ASIO-drivers och det ställer du in i det programmet.

/Jocke

hur gör man det på vista är inte så haj på vista så haha =)

Vet vad Kontrollpanelen är...

Postat

Har själv UX-1:an, har tagit bort alla Windows ljud (rekommenderar jag dig att göra) o kör allt ljud (datorn+ljudkortet) via mina AKG studiolurar.

Enklast att göra så + att AKG lurarna spöar skiten (kvalitéljudmässigt) ur alla typer av lurar du kan köpa i en datorbutik. Dom är fantastiska..

Försök hålla dig till så lite grejer som möjligt o köra allt i ett.

//Emil

Postat
Har själv UX-1:an, har tagit bort alla Windows ljud (rekommenderar jag dig att göra) o kör allt ljud (datorn+ljudkortet) via mina AKG studiolurar.

Enklast att göra så + att AKG lurarna spöar skiten (kvalitéljudmässigt) ur alla typer av lurar du kan köpa i en datorbutik. Dom är fantastiska..

Försök hålla dig till så lite grejer som möjligt o köra allt i ett.

//Emil

Hur tar man bort det i Vista? ^^

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.