Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur gör jag för att kunna köra itunes genom mitt digi003? Jag har en precis bytt till mac, så jag är lite ny på det. Har klickat på ljud från systeminformationen med kan inte hitta 003:an där. Hittar det inte någonstans men i pro tools funkar det. Vill kunna referenslyssna genom itunes när jag mixar, men nu kommer bara ljudet från min bärbara dators högtalare, inte mycket till referens. hjälp mig om ni kan!

laggelito

Annons
Postat

Du kan ju inte använda dom samtidigt iaf. Men jag kan säga att jag aldrig fått min digi003 att funka med ljud från nätet eller andra applikationer än windows media player.

Postat

Man löser det enklast så här. Skaffa en kabel med 3,5mm stereotele i ena änden som går till 2st tele mono. Koppla därefter lineout från din MAC till AUX in på 003:an. Välj Lineout som ljudutgång i systeminställningar. PÅ fronten på 003 kan du sen välja AUX-In och då får du MAC:ens ljud ut till dina Studiomonitorer som är kopplade till 003:an.

MAn kan också välja att trycka in knappen AUX In- 7/8 och sen lägger du upp en stereoauxkanal med 7/8 som ingång i PT så får du upp ljudet från MAC:en på den kanalen.

/Mattias

Postat

Vad konstigt att de inte synkar med varandra.

Jag har konnekt 24 ljudkort och det fungerar hur bra som helst. Samtidigt också

Postat
Man löser det enklast så här. Skaffa en kabel med 3,5mm stereotele i ena änden som går till 2st tele mono. Koppla därefter lineout från din MAC till AUX in på 003:an. Välj Lineout som ljudutgång i systeminställningar. PÅ fronten på 003 kan du sen välja AUX-In och då får du MAC:ens ljud ut till dina Studiomonitorer som är kopplade till 003:an.

MAn kan också välja att trycka in knappen AUX In- 7/8 och sen lägger du upp en stereoauxkanal med 7/8 som ingång i PT så får du upp ljudet från MAC:en på den kanalen.

/Mattias

Okej! tack för hjälpen! Blir så glad av hjälpsamma människor!

Lars

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.