Jump to content
Annons

kondensatormick mellan 2500-4000


Marcanta

Recommended Posts

Precis, men den där skitmicken hyllas ju i varenda tråd och jag tycker det behövs lite motvikt.

Det blir inte någon "motvikt" om man bara hävdar att det är skit och lägger fram det som om det är ett allmängiltigt faktum, utan det skapar bara irritation hos alla de som tycker att micken är bra - och hos andra som läser inläggen, eftersom det handlar om en åsikt som förvanskas till "fakta".

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det blir inte någon "motvikt" om man bara hävdar att det är skit och lägger fram det som om det är ett allmängiltigt faktum, utan det skapar bara irritation hos alla de som tycker att micken är bra - och hos andra som läser inläggen, eftersom det handlar om en åsikt som förvanskas till "fakta".

jösses....menar naturligtvis att JAG tycker att den är skit, om nån skulle misstagit min åsikt med allmängiltig fakta.

Varför är det så upprörande att jag tycker det förresten? Vågar inte ens tänka på hur många som gått och köpt den p.g.a att du propagerat för den

överallt och det är väl aldrig nån som ifrågasatt det, förutom det faktum att du är återförsäljare men det skiter jag i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen ide att köpa en konding i den klassen, inte när sm7 är sååå mycket bättre. Nästa steg är en AT4047 men den är dyrare än så..om du inte hittar beggad.
Eftersom de enda preferenser han nämnde var "Proffsig inspelning" för 2-4000, varför rekommendera nån halvdålig kondensator när det finns sm7 som verkligen ÄR bra på riktigt.
jösses....menar naturligtvis att JAG tycker att den är skit, om nån skulle misstagit min åsikt med allmängiltig fakta.

Varför är det så upprörande att jag tycker det förresten? Vågar inte ens tänka på hur många som gått och köpt den p.g.a att du propagerat för den

överallt och det är väl aldrig nån som ifrågasatt det, förutom det faktum att du är återförsäljare men det skiter jag i.

JAG förstår att det är som DU tycker - men de ovanstående två citaten innehåller inte något som helst antydan om att det är dina personliga åsikter, utan du lägger fram det tveklöst som om det är en allmängiltig sanning.

Link to comment
Dela på andra sajter

JAG förstår att det är som DU tycker - men de ovanstående två citaten innehåller inte något som helst antydan om att det är dina personliga åsikter, utan du lägger fram det tveklöst som om det är en allmängiltig sanning.

Tror du verkligen på fullaste allvar att nån inte skulle tolka det där som subjektiva uttalanden?

Är man så dum att man tar en sån sak som fakta så får man väl skylla sig själv om man står där med en sm7a som man hatar sen.

Jag uttrycker mej endast så för att det ska ha nån slagkraft, inte för att det verkat ha nån effekt ändå..

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du verkligen på fullaste allvar att nån inte skulle tolka det där som subjektiva uttalanden?

Är man så dum att man tar en sån sak som fakta så får man väl skylla sig själv om man står där med en sm7a som man hatar sen.

Ja - jag tror absolut att många kan tolka det som icke-subjektiva uttalanden - och jag har själv blivit hårt kritiserad för liknande uttalanden ibland, men sedan dess har jag försökt bättra mig när det gäller språkbruket, så att jag försöker göra det tydligt att det är JAG som tycker när jag uttalar mig om något där det handlar om smak.

Tänk på att det också kommer hit folk som inte kan ett dugg och inte har en aning om vad de ska tro eller vem de ska lita på. Då är det väldigt olämpligt att förklä sina åsikter och få dem att se ut som allmänna sanningar, även om det egentligen inte är det som är intentionen.

Min åsikt om att B1 är bäst i sin prisklass, kan jag backa upp med ljudexempel på min testsite, där alla intresserade kan jämföra hur diverse mickar låter jämfört med varandra - och om någon inte håller med mig, utan föredrar någon annan budgetmick, så är det naturligtvis också helt ok eftersom det ju är deras smak det handlar om då. Att B1 dessutom vann över andra budgetmickar i Studios test av ett antal budgetmickar för ett par år sedan, är en annan sak som bekräftar att den inte är så dålig som du vill få det att låta - och att det inte bara är jag som tycker att det är en vinnare i sin klass... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår vad du försöker säga, jag har bara väldigt svårt att tro att det verkligen finns människor som tänker så.

Om nån häver ur sig att "röd är bättre än svart" nån enstaka gång tror jag inte att nån över 5 år tar det som fakta.

Men om man gång på gång upprepar samma sak, så tror jag däremot att folk faktiskt hajar till.

Det är inte alla som tänker på att det kanske är du varje gång utan de ser bara "B1, bäst i klassen" gång på gång i olika trådar

så lär ju nån till slut ge in och tänka "ok..den måste väl vara bäst då, det kan man ju läsa överallt".

Alltså jag bryr mej inte, det är väl schysst att du försöker hjälpa till men tycker bara det var

väldigt typiskt att DU av alla skulle hänga upp sig på detta.

Jag uttryckte mej så medvetet, för att någon för en gång skull skulle få upp ögonen för nåt annat än B1.

Det är väl inte mer än rätt, speciellt eftersom du säger dom flesta är helt gröna i området.

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag bryr mej inte, det är väl schysst att du försöker hjälpa till men tycker bara det var

väldigt typiskt att DU av alla skulle hänga upp sig på detta.

😉

Jag reagerar ju för att jag själv har kritiserats i detta forumet för exakt samma sak; att framhålla min egen åsikt som om den var fakta. Det har jag gjort i flera sammanhang tidigare utan att ha haft den intentionen eller ens minsta lilla tanke på att det kunde uppfattas så. Tack vare den kritik jag fick då, så har jag försökt ändra på hur jag uttrycker mina åsikter - så jag är tacksam för den kritik jag fick, eftersom den har lärt mig vara tydligare än jag har varit tidigare. 🙂

Märk väl att jag inte kritiserar din åsikt, utan bara ditt språkbruk. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

...fast det är länge sedan Röde tillverkades i Kina. De har tillverkats i Australien i många år vid det här laget... 😉

Det vet nog de flesta, men inte alla verkar det som. 😆

Jag tycker mina är väldigt bra. Här sjunger solisten drygt en meter från en NT2-A, i en kyrka. Hade det blivit bättre med en dynamisk Shuremick?

http://www.speedyshare.com/files/20260671/...nica_solist.mp3


Link to comment
Dela på andra sajter

Det vet nog de flesta, men inte alla verkar det som. 🙁

Jag tycker mina är väldigt bra. Här sjunger solisten drygt en meter från en NT2-A, i en kyrka. Hade det blivit bättre med en dynamisk Shuremick?

http://www.speedyshare.com/files/20260671/...nica_solist.mp3


Schysst! 🥰

Haha, lite synd att någon harklar sig högt kring 3:24 bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom billiga kondensatorer OFTAST färgar mer än vad sm7 gör, på ett negativt sätt

vill bara att du reder ut vad du menar med "färgar" och att du beskriver lite kort hur du uppfattar karaktären på sm7 å en typisk 3-5000 kr konding

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...