Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
mattias_k (oregistrerad)
Postat
Har köpt ett Esi U46xl där det ingick Cubase Le4.

När jag spelar in så blir det ett jävligt skumt ljud, någon som vet vad det beror på?

på länken nedan kan ni höra ett ljudklipp hur det låter.

http://rapidshare.de/files/48953931/ljudtest.wma.html

Jag tycker det låter som att datorn inte orkar med det som du spelat in, typ som att du spelar upp det och det blir en sånt där CPU-överslag. Prova att sänka latencyn i Devices typ..

Postat
Jag tycker det låter som att datorn inte orkar med det som du spelat in, typ som att du spelar upp det och det blir en sånt där CPU-överslag. Prova att sänka latencyn i Devices typ..

låter skumt. jag har en helt ny dator med 2,8ghz och 3gb ram.

jag har kollat hur mycket cpu:n arbetar när jag spelar in och den ligger runt 30% så det borde ju inte vara det.

Har installerat en äldre version av aiso drivrutinerna till mitt kort, det fungerar betydligt bättre nu men nu klipper det i ljudet istället.

Postat
låter skumt. jag har en helt ny dator med 2,8ghz och 3gb ram.

jag har kollat hur mycket cpu:n arbetar när jag spelar in och den ligger runt 30% så det borde ju inte vara det.

Har installerat en äldre version av aiso drivrutinerna till mitt kort, det fungerar betydligt bättre nu men nu klipper det i ljudet istället.

Jag har inte lyssnat på filen men det finns många grejer som detta kan bero på .

Har du kollat så inte det peakar? alltså att inspelningsnivån är på tok för hög, kolla INPUT kanalen.

Det kan klippa och spraka ordentligt om det distar/peakar vid eventuell inspelning

Mvh

Marcus

Postat
Jag har inte lyssnat på filen men det finns många grejer som detta kan bero på .

Har du kollat så inte det peakar? alltså att inspelningsnivån är på tok för hög, kolla INPUT kanalen.

Det kan klippa och spraka ordentligt om det distar/peakar vid eventuell inspelning

Mvh

Marcus

det spelar ingen roll hur låg volym jag har på ingågnen.

Det låter inget konstigt i lurarna under tiden jag spelar in eller om jag bara spelar utan att spela in, utan det är först när jag lyssnar på det jag spelar in som det ballar ur.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.