Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har de senaste dagarna laddat ner hur mkt drivrutiner som helst (för mitt ljudkort, realtek high definition audio) och verkar tillslut ha installerat rätt, men nu när jag har lyckats med det så verkar inte ljudet funka för mitt headset.

Det står att jag har ljud på datorn när ja inte har headsettet i och vet inte vart ljudet skulle komma från isåfall (?)

snälla, hjälp!

post-24112-1262802062_thumb.jpg

Annons
Postat (redigerat)
Jag har de senaste dagarna laddat ner hur mkt drivrutiner som helst (för mitt ljudkort, realtek high definition audio) och verkar tillslut ha installerat rätt, men nu när jag har lyckats med det så verkar inte ljudet funka för mitt headset.

Det står att jag har ljud på datorn när ja inte har headsettet i och vet inte vart ljudet skulle komma från isåfall (?)

snälla, hjälp!

Skilj på ljud och signal, LJUD hör du inget om du inte har något som återger det, högtalare eller lurar.

SIGNAL däremot har du ju oavsett om du inte har något som återger ljudet...?

Mätaren rör sig oavsett om du har lurar i eller inte, eller hur?

Frågan är ju om du HÖR något när du sätter i lurarna???

Har du kollat så att ljudet inte är på mute i ljudegenskaper?

Redigerat av D200
Postat
Skilj på ljud och signal, LJUD hör du inget om du inte har något som återger det, högtalare eller lurar.

SIGNAL däremot har du ju oavsett om du inte har något som återger ljudet...?

Mätaren rör sig oavsett om du har lurar i eller inte, eller hur?

Frågan är ju om du HÖR något när du sätter i lurarna???

Har du kollat så att ljudet inte är på mute i ljudegenskaper?

tack för svaret!

Jag hör ingenting när ja har lurarna på men jag har en mick på mitt headset också OCH det funkar konstigt nog...

När ja har kopplat in headsettet i datan så kan ja inte ta fram någon information om det i huvudtaget så ja kan inte välja några egenskaper på lurarna..

Postat
tack för svaret!

Jag hör ingenting när ja har lurarna på men jag har en mick på mitt headset också OCH det funkar konstigt nog...

När ja har kopplat in headsettet i datan så kan ja inte ta fram någon information om det i huvudtaget så ja kan inte välja några egenskaper på lurarna..

Vad har du för ljudkort?

Om micken funkar att spela in med eller nåt så undrar jag om du har stoppat in den i rätt uttag???

Sitter den i det ljusgröna?

Postat
Vad har du för ljudkort?

Om micken funkar att spela in med eller nåt så undrar jag om du har stoppat in den i rätt uttag???

Sitter den i det ljusgröna?

Den sitter i rätt uttag..

Realtek High Definition Audio, har de bästa drivrutinerna..

Postat
Den sitter i rätt uttag..

Realtek High Definition Audio, har de bästa drivrutinerna..

NÅT är ju fel, det är ju klart...annars skulle det ju höras nåt...

Provat med högtalare? Kollat ljudegenskaper i kontrollpanelen?

Skumt...

Postat

Det är inte så att du har den digitala utgången aktiverad? Då hör du ju inget ur den analoga tror jag...?

Kolla det...

Postat
Det är inte så att du har den digitala utgången aktiverad? Då hör du ju inget ur den analoga tror jag...?

Kolla det...

Vad innebär det och hur gör man? förklara noggrant 😄

Postat
Vad innebär det och hur gör man? förklara noggrant 😆

Det är den svarta lådan längst ner i bilden du la upp...

Kontrollpanelen, Ljudegenskaper eller nåt och kolla vilka som är igång eller står på Mute eller liknande.

Vet du inte vad jag menar så är det kanske dags att lära sig lite mer om ljudegenskaper och så i Windows?

Med all respekt alltså... 😄

drloop (oregistrerad)
Postat

Och headsetet är inkopplat på rätt utgång på ljudkortet?

Postat
Och headsetet är inkopplat på rätt utgång på ljudkortet?

Jag löste det, det var en "på" knapp på headsettet som inte var "på", men lite konstigt att det står att ljudet är "högtalre realtek high definition audio" när headsettet heter hl-9..

Nja, inte direkt, helt onödig information att veta enligt mig, istället för att träna på det kan man göra viktigare saker här i livet än att läsa på det och vara förberedd på något som kommer hända max 1 gång per 2 år..

Postat
Jag löste det, det var en "på" knapp på headsettet som inte var "på", men lite konstigt att det står att ljudet är "högtalre realtek high definition audio" när headsettet heter hl-9..

Nja, inte direkt, helt onödig information att veta enligt mig, istället för att träna på det kan man göra viktigare saker här i livet än att läsa på det och vara förberedd på något som kommer hända max 1 gång per 2 år..

Men om man missar en så grundläggande grej som en ON-knapp på headsetet så kanske det är bra att sätta en slags lägsta-nivå på det.

Du behöver ju inte studera till ljudingenjör alltså, men ON-knappar har ju allt från kaffebryggare till TV-apparater... 😮

Sen står det Realtek High Definition Audio för att det är just det ljudkortet/drivrutinen som är installerat. Det har inget med vad du kopplar i att göra...

Bra att det funkade!

Postat
lite konstigt att det står att ljudet är "högtalre realtek high definition audio" när headsettet heter hl-9..

Realtek HD Audio är ljudkortet på moderkortet och det är det som skrivs ut. PC:n har väl ingen som helst möjlighet att veta vad du ev. kopplat in i ljudkortet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.