murtlest (oregistrerad) Postat 22 februari 2004 Postat 22 februari 2004 Jag har precis införskaffat ett Delta 1010 kort och skulle behöva tips på bra preamps som passar bra ihop med kortet och ligger på ungefär samma nivå. Någon som har ett tips på ett bra kort som kan passa? 🙂
trombonisten Postat 22 februari 2004 Postat 22 februari 2004 Jag är ingen stjärna på sånt här, men spontant låter det som om du skulle bredda sökandet och titta på mixerbord också. Kostnaden kan nog hamna i samma storleksordning. Lite handlar det ju också om vad du vill uppnå - det kostar att ligga på topp som de säger. www.jam.se är ett rätt bra ställe att titta på vad som ligger ute på marknaden. Långt ifrån allt finns där och långt ifrån allt är bästa pris på. När du vet ungefär vad du vill ha är det en bra ide att söka lite på www.vendolin.se . Lägg ut en fråga på köpes - kanske finns det någon som har precis vad du behöver till ett rimligt pris. Trombonisten
murtlest (oregistrerad) Postat 22 februari 2004 Postat 22 februari 2004 Jo jag har funderat på att köpa ett Spirit E8, som har inbyggda preamps. Men jag antar att man får mycket mindre preamps för pengarna om man köper en mixer med inbygda preamps? Jag gör det mesta i datorn så jag har ingen större nytta av en mixer egentligen. Men om en Spirit E8 ger tillräckligt bra preamps för att matcha deltat så köper jag självklar gärna bara en mixer.
Claes Holmerup Postat 22 februari 2004 Postat 22 februari 2004 8-kanalig preamp? Då tipsar jag, som vanligt, om Line Audio Design's OMP, som är en väldigt ren preamp på 1HE med extremt bra ljudkvalitet för det lilla priset (låter som en klyscha, men i detta fall är det faktiskt sant...). 😎
murtlest (oregistrerad) Postat 23 februari 2004 Postat 23 februari 2004 Så värst litet är väl inte priset? 😄 Men men man får väl börja spara 🙁
Claes Holmerup Postat 23 februari 2004 Postat 23 februari 2004 Jämfört med andra 8-kanaliga preamps som är något att ha, så är det rena klippet - även om man skulle köpa en OMP till listpris ( 5000:- ). 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.