Jump to content
Annons

8 kanalig preamp

murtlest (oregistrerad)

Recommended Posts

murtlest (oregistrerad)
Postat

Jag har precis införskaffat ett Delta 1010 kort och skulle behöva tips på bra preamps som passar bra ihop med kortet och ligger på ungefär samma nivå.

Någon som har ett tips på ett bra kort som kan passa? 🙂

Annons
Postat

Jag är ingen stjärna på sånt här, men spontant låter det som om du skulle bredda sökandet och titta på mixerbord också. Kostnaden kan nog hamna i samma storleksordning.

Lite handlar det ju också om vad du vill uppnå - det kostar att ligga på topp som de säger.

www.jam.se är ett rätt bra ställe att titta på vad som ligger ute på marknaden. Långt ifrån allt finns där och långt ifrån allt är bästa pris på.

När du vet ungefär vad du vill ha är det en bra ide att söka lite på www.vendolin.se . Lägg ut en fråga på köpes - kanske finns det någon som har precis vad du behöver till ett rimligt pris.

Trombonisten

murtlest (oregistrerad)
Postat

Jo jag har funderat på att köpa ett Spirit E8, som har inbyggda preamps. Men jag antar att man får mycket mindre preamps för pengarna om man köper en mixer med inbygda preamps? Jag gör det mesta i datorn så jag har ingen större nytta av en mixer egentligen. Men om en Spirit E8 ger tillräckligt bra preamps för att matcha deltat så köper jag självklar gärna bara en mixer.

Postat

8-kanalig preamp?

Då tipsar jag, som vanligt, om Line Audio Design's OMP, som är en väldigt ren preamp på 1HE med extremt bra ljudkvalitet för det lilla priset (låter som en klyscha, men i detta fall är det faktiskt sant...). 😎

murtlest (oregistrerad)
Postat

Så värst litet är väl inte priset? 😄

Men men man får väl börja spara 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.