Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenixen!

Har precis börjat med att spela in riktiga trummor och har ett M-audio Fasttrack ultra med 8 in/ut.

http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrackUltra.html

Mest testat att spela in på en gammal data med usb 1 (där det bara funkar två kanaler) utan problem.

men har tänkt korta stunder låna en laptop för att spela in trummorna på flera kanaler.

har testat på en laptop med windows 7 och fick där in signal från alla ingångar.

men lyckades inte få in dom på egna kanaler. var för sig.

har gått in på vstconnections och testat lite olika versioner, men det borde väl vara 8 mono in och på output 8 ut?

och efter det borde det väl bara vara att skicka kanal i "in mono 1", kanal två "in mono 2" osv?

använder cubase sx3

ursäkta om det blev lite rörigt, men är lite av en nybörjare : )

Tackar för all hjälp jag kan få!

Annons
Postat (redigerat)

Hej!

Sitter inte hemma f.n. och har inte ominstallerat mitt Cubase Essential 4, Wavelab etc. Har inte tillgång till ljudkortet ifråga heller (mitt M-Audio FTU) och har inte nyttjat det på 2 månader, men jag ska berätta ur minnet vad jag kommer ihåg:

Testa att i mjukvarumixern dra upp ALLA kanaler för ingående ljud. Staplarna svarar perfekt och snabbt på ingående ljud. Men de måste ju i Cubase ställas in rätt också. Om du använt Cubase SX3 ett tag, så vet du hur man gör där bättre än mig. Jag har inte använt mitt enklare Essential 4 särskilt mycket.

"8 mono In och på "Output 8 ut" skulle jag ändra till mono angivit på alla spår jag vill ha i mono - 8 stycken om jag kopplat 8 mikar eller mikpunkter til ljudkortet (vilket ju förutsätter flera mixers/mikpreampar på baksidan också, då det bara finns 4 mik in på framsidan). På Output hade jag dock bara valt stereo out 1 (min stereomedhörning).

Sedan i med hörlurarna i en av de dedikerade hörlursuttagen på fronten.

Antagligen har du redan löst detta själv vid detta laget! M-Audio FTU är ju otroligt lättarbetat och svarar direkt utan vare sig knaster och andra biljud. Lättfattlig mjukvarumixer, men som sagt, det är på inställningarna i Cubase-et det hänger...

Som du skriver ja, in mono 1, in mono 2 osv.

Lycka till!

Redigerat av debatt
Postat

Tackar Debatt!

Funkade utmärkt nu med dina beskrivningar, så nu kan man fokusera på det roliga, inspelning!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.