lveine Postat 4 januari 2010 Dela Postat 4 januari 2010 Jag kanske har kommit på det mest kostnadseffektivaste sättet i världshistorien att ljudisolera. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10120479 Jag har en polare som påstår att samma material som används i dessa mattor också används i ljudisoleringsmaterial. Jag har googlat materialet men inte fått fram något riktigt svar. Tanken med det här att att köpa typ 100 sånna mattor för att typ spika upp dem på väggarna i min hemma studio. Vad tror folk om det? /David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 4 januari 2010 Dela Postat 4 januari 2010 Kort svar: NEJ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lveine Postat 4 januari 2010 Trådstartare Dela Postat 4 januari 2010 Varför? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 4 januari 2010 Dela Postat 4 januari 2010 https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=989965 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 4 januari 2010 Dela Postat 4 januari 2010 Och även om du inte menar ”isolering” utan ”ljuddämpning” så är det fortfarande ”anus” då de troligtvis absorberar dåligt och om något, bara i ett begränsat frekvensområde. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 4 januari 2010 Dela Postat 4 januari 2010 Ja det är nog ingen vidare, fan om man vill dämpa lite så är det så jäkla enkelt att bygga egna absorbenter för en billig peng. Isolering, spik, ståltråd, tyg och lite virke sen snickra! Finns massa bra trådar här om det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 4 januari 2010 Dela Postat 4 januari 2010 Vad tror folk om det? ska du handla ljudbehandling på ikea så köp hellre en soffa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.