lveine Postat 4 januari 2010 Dela Postat 4 januari 2010 Hej Jag har skaffat en ny MacBook Pro med Logic Studio inlagt. Har sedan tidigare ett mixerbord med slutsteg osv. Jag ska nämligen skapa elektronisk musik och på det ska jag lägga till "akustriska instrument" som bland annat bas, gitarr, trummor och givetvis sång. Det vill säga att jag ska ha en elektrinsk basgång genom hela låten men jag ska fylla ut med akustriska trummor. Det jag nu ska göra är att köpa ett antal mickar för att börja spela in. Jag anser ju själv med min ganska dåliga erfarenhet att jag inte behöver alla trummickar för att micka upp varje puka t.ex. Då är ju frågan om man kan använda sig av två eller tre överhängsmickar som OCKSÅ funkar bra att spela in gitarr med. Själva utmaningen är att maximera mina inköp. Det vill säga att få så mycket som möjligt för drygt 4/5 tusen. Dessutom undrar jag vilket som är det bästa sättet att koppla mickarna till datorn, via mixerbordet eller direkt via ljudkort? Fördelar/nackdelar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 4 januari 2010 Dela Postat 4 januari 2010 (redigerat) Sök lite i forumet då detta är frågor som ställts förr. https://www.studio.se/index.php?act=Searc...e=%2Btrummickar Redigerat 4 januari 2010 av Gilbert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 4 januari 2010 Dela Postat 4 januari 2010 Köp ett gäng 57or, funkar till massor, 52a till baskaggen kanske, är billiga också. Kör via ljudkortet bara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fatalinsomnia Postat 4 januari 2010 Dela Postat 4 januari 2010 Låna ett par mickar, sampla trummorna sen köper du massa trigg mickar ist, tror nog det blir billigare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.