TONHER (oregistrerad) Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Tänkte dra i gång en tråd med tips och snack kring ljudkort och windows 7. Har precis beställt ny dator med W7 och undrar vilka kort som lyckats rulla fint hittills. / Tony
Bazz Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Tjenare. Kör Win7 x64 och SaffireLE och det fungerar hur bra som helst. Lite små buggigt när man går från Cubase till windows, då man behöver byta samplerate manuellt. Annars inga problem hos mig.
JJMusik Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 m-audio delta 1010. Rullar helt felfritt M-audio släppte officiella drivrutiner till w7 i november
Strummindude Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Mitt Lexicon U42S funkar med Windows 7. Både 32- och 64-bitars.
Xasthur Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Tjenare. Kör Win7 x64 och SaffireLE och det fungerar hur bra som helst. Lite små buggigt när man går från Cubase till windows, då man behöver byta samplerate manuellt. Annars inga problem hos mig. Bazz: Jag kör samma uppsättning! Dock har jag problem med latencyn när jag kör midi från klaviaturet till ljudkortet. (Finns inga drivrutiner för mitt klaviatur till W7 x64, så jag kan inte köra via USB). Något du erfarit?
TONHER (oregistrerad) Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Det ser ju ut som att det kommer att kunna rulla på fint! Tack för responsen. Fortsätt gärna posta fler modeller och erfarenheter. Har nån kört CME Matrix? Har suttit på detta nödlösningskort ett tag sen mitt gamla pajade. Dom verkar inte ha uppdaterat sina drivare på åratal....
TONHER (oregistrerad) Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 m-audio delta 1010. Rullar helt felfritt M-audio släppte officiella drivrutiner till w7 i november Låter bra det, jag raggar efter ett delta 1010 i detta nu 😎
tomazopantera Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Tjenare. Kör Win7 x64 och SaffireLE och det fungerar hur bra som helst. Lite små buggigt när man går från Cubase till windows, då man behöver byta samplerate manuellt. Annars inga problem hos mig. Detta öde drabbar även mig. Jag har en presonus inspiron FW. Presonus verkar inte släppa några drivisar till W7 för Inspiron. Jobbigt att behöva switcha sampleraten dock.
Bazz Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 (redigerat) Bazz: Jag kör samma uppsättning! Dock har jag problem med latencyn när jag kör midi från klaviaturet till ljudkortet. (Finns inga drivrutiner för mitt klaviatur till W7 x64, så jag kan inte köra via USB).Något du erfarit? Hejsan Nej allt fungerar kanonfint med midin för mig Skumt.. Kör du senaste drivrutinerna och har ändrat om firewire drivrutinerna i enhetshanteraren till vistas? Redigerat 4 januari 2010 av Bazz
allansson Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Har ett EMU 0404, och de funkar relativt felfritt. Sampleraten måste, om den ändras ställas om manuellt i Windows, och har inte fått micken att fungera i WDM. Men det är inga större problem i min värld.
Xasthur Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 (redigerat) HejsanNej allt fungerar kanonfint med midin för mig 🙂 Skumt.. Kör du senaste drivrutinerna och har ändrat om firewire drivrutinerna i enhetshanteraren till vistas? Du menar att ändra till Legacy drivern? Ja, det har jag. Gjorde ingen skillnad alls. Det här är skitskumt. 🙂 Men kör du midikabel, eller USB, från ditt klaviatur? Redigerat 4 januari 2010 av Xasthur
Bazz Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Du menar att ändra till Legacy drivern? Ja, det har jag. Gjorde ingen skillnad alls. Det här är skitskumt. 🙂 Men kör du midikabel, eller USB, från ditt klaviatur? Jo det låter underligt.. Jag kör själv midikabel från keyboarden till SaffireLE kortet.
EmKay Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Kör NI Kontakt 1 och Win7 x64 å det verkar funka fint.
spaceman Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Det tråkiga i kråksången är att jag inte tänker uppgradera till W7. Tycker att Windows blir bara värre och värre monster. XP, ok, Vista, Nja, W7 ? och vad händer sedan ? Hade jag mer stålar så skulle jag tjacka en Power Mac.
ONSatan Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 Det tråkiga i kråksången är att jag inte tänker uppgradera till W7. Hade jag mer stålar så skulle jag tjacka en Power Mac. Vad är problemet med W7 (och vad är definitionen på "monster")? Vad gör W7 till "mer" monster än Vista? OCH, varför inte köpa en Power Mac om du suktar efter en? SÅ galet dyra är dom inte. OK, de är klart dyrare men OM man verkligen känner att det skulle ge något man inte har idag så varför inte? Cheers!
Vallin Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 m-audio delta 1010. Rullar helt felfritt +1 (doch lt versionen avljudkortet)
drloop (oregistrerad) Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 (redigerat) Det tråkiga i kråksången är att jag inte tänker uppgradera till W7.Tycker att Windows blir bara värre och värre monster. XP, ok, Vista, Nja, W7 ? och vad händer sedan ? Hade jag mer stålar så skulle jag tjacka en Power Mac. Har du kört W7? Antar att du inte gjort det, W7 är kanon. Så bra att jag som gammal mackille inte får någon längtan tillbaka till Macos. Däremot vissa applikationer. Men W7 OS är det inget fel på. Och varför köpa en powermac? Långsam och utan support från Apple? Redigerat 5 januari 2010 av drloop
Gilbert Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 W7 är kanon. Så bra att jag som gammal mac kille inte får någon längtan tillbaka till Macos. O fan, så pass... Kanske dags att börja fundera på att uppgradera från XP (eller åtminstone installera på en partition och testa).
Metalrobban Postat 5 januari 2010 Postat 5 januari 2010 (redigerat) Får inte mitt Presonus Firestudiokort att funka i W7. Då har jag bara testat i 64 bit version. Hela kontrollpanelen till ljudkortet liksom hackar sig fram. Lika så alla applikationer jag startar som använder ljudkoret. Muspekaren varierar från att vara en pil i 3 sek sedan ett timglas i 3 sek, osv, osv, Får nog vänta på nya drivrutiner från Presonus innan jag testar igen. Edit: Bara för det såg jag nu att Presonus har släppt drivrutiner "only for Windows 7"... måste testa. Redigerat 5 januari 2010 av Metalrobban
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.